RATA sau ultimul autobuz Roman Diesel 111, din nou pe străzile din România

RATA sau ultimul autobuz Roman Diesel 111, din nou pe străzile din România

Un șofer român, pasionat de mașinile vechi, a cumpărat și restaurat ultimul autobuz model Roman Diesel 111 din România.

Inconfundabilul autobuz era cunoscut înainte de 1989 ca RATA, de la Regia Autonomă a Transportului cu Autovehicule, cu care se efectuau diferite curse locale.

Șoferul în cauză este Alexandru Constantinescu, cel care conduce trupa „The Cabarets”, o formație din București. El pleacă în turnee cu autobuzul produs la Brașov, singurul rămas funcțional în România în acest moment.

Acesta a salvat de la fier vechi autobuzul, care era folosit în perioada comunistă. Modelul Roman Diesel 111 RD a fost cumpărat de la o unitate militară din Sibiu, iar în bord avea numai 28.000 de kilometri.

O piesă a istoriei industriei auto românești

“Când conduci un astfel de autobuz te simți repede Regele Șoselelor, toată lumea se uită la tine, toată lumea întoarce capul după tine”, a declarat Alexandru Constantinescu.

Când a luat autobuzul, acesta avea barele și roțile negre, bateria de aer era spartă, n-avea pompă de injecție și avea bordul puțin ruginit. L-a curățat și i-a pus o cutie de viteze nouă.

Alexandru Constantinescu a mai avut și o Dacia 1310, apoi un alt model Dacia, un Renault 16 și un autocar Mercedes-Benz IranNațional.

“O dată ce ai o mașină veche ți-o dorești și pe a doua. Dacă o ai pe a doua, cu siguranță ți-o vei dori și pe a treia. Și așa te trezești că ai o hală mare plină cu mașini. Când vrei să te plimbi vezi că una n-are aia, alta n-are aia. Te bucuri de ele, dar dacă este să scoți una să te plimbi este un întreg coșmar”, a adăugat Constantinescu.

Șoferul care rulează cu autobuzul Roman a devenit cunoscut și după ce a apărut în filmul „La Plimbare cu RATA”, postat pe contul de YouTube Mașinistul.ro.

Citește și: