Raport șocant de la Google: acum s-a aflat la ce se uită oamenii, de fapt
În cel mai recent raport al gigantului Google se precizează un lucru destul de ciudat despre internetul nostru. Anume faptul că 60% dintre site-urile web sunt duplicate. Practic, miliardele de utilizatori din întreaga lume, inclusiv noi, la asta ne uităm.
Ce însemnă acest lucru? Practic, este vorba despre lipsa originalității. Un site duplicat reprezintă o copie a altui site, adică a preluat conținutul aceluia și fie transmite ceva asemănător mai departe, fie a copiat tot de la concurență, cuvânt cu cuvânt.
Doar că specialiștii vorbesc despre faptul că duplicarea aceasta este o chestiune mult mai amplă și profundă.
De ce ar trebui să ne îngrijoreze ce spune Google
Dacă deții un site duplicat, ar trebui să fii foarte îngrijorat, deoarece ai slabe șanse să câștigi multe vizualizări din Google, pe site-ul tău.
După cum știm, Google penalizează site-urile detectate a avea conținut duplicat. Pentru lipsa de originalitate, acestea nu sunt promovate și cu greu ajung cititorii la ele, fiind aruncate în ultimele pagini ale motorului de căutare.
Vizualizările puține la număr îți vor crea probleme legate de dezvoltare. Nicio companie sau un mare brand nu vor dori să ia legătura cu tine pentru o colaborare publicitară.
Pe de altă parte, ca simplu cititor, ar trebui de asemenea să te simți îngrijorat și oarecum nedreptățit. E destul de neplăcut să vedem peste tot conținut duplicat, practic o mare lipsă de imaginație, muncă, efort, creație și originalitate.
Din păcate, în loc ca internetul să fie o plajă extinsă de lucruri originale și unice, din câte vedem există numeroase copii ce preiau de la alții conținutul. Cu alte cuvinte, vei avea foarte mult de pierdut pe partea de SEO – Search Engine Optimization. De altfel, deloc întâmplător, acest raport al gigantului tech Google a fost comentat de către Gary Illyes, la Singapore, chiar în cadrul unei conferințe dedicate SEO.