Proiectul pentru Euro 7 a fost amânat: ce înseamnă pentru industrie
Propunerea finală pentru standardul de poluare Euro 7 este așteptată să apară în iulie.
Un calendar schimbător pentru propunerea finală a viitoarelor reglementări privind poluarea Euro 7, stabilit acum pentru iulie, a stârnit îngrijorări în rândul grupurilor europene de advocacy și lobbying din industrie, care spun că ei și membrii lor au nevoie de îndrumare pentru a planifica schimbarea.
Standardele UE limitează emisiile de poluanți, cum ar fi particule fine, hidrocarburi și monoxid de carbon de la mașini și camioane pe benzină și diesel, și ar înlocui reglementările Euro 6 existente, în vigoare din 2014. Este posibil ca acestea să intre în vigoare începând cu 2025.
Problema este de o importanță vitală pentru producătorii de autovehicule care vând în Europa, deoarece își schimbă gama la vehicule electrice și electrificate de la motoare cu combustie pură pentru a îndeplini standardele de emisii din ce în ce mai stricte. Costurile ridicate de conformitate ar putea face neprofitabilă construirea de mașini mici cu motor cu combustie.
Nissan a anunțat săptămâna trecută că va opri dezvoltarea de noi motoare cu ardere internă pentru Europa, invocând costurile așteptate ale conformității cu Euro 7.
Când regulile Euro 7 au fost propuse pentru prima dată sub formă de proiect, în octombrie 2020, grupul industrial german VDA și alți producători de automobile au spus că noile limite ar echivala cu o interdicție efectivă a motoarelor cu ardere.
EURO 7 creează probleme pentru producători
Dar VDA și-a atenuat poziția în aprilie anul trecut, după ce o versiune revizuită a fost prezentată de către Grupul consultativ pentru standardele de emisii ale vehiculelor.
Adoptarea finală a standardelor propuse de către Comisia Europeană a fost stabilită pentru prima dată pentru al patrulea trimestru din 2021. Ulterior, a fost mutată la 5 aprilie 2022, iar la sfârșitul lunii ianuarie a fost mutată din nou la 20 iulie. După adoptare, un „co -decizia” va decide regulile finale.
Grupul de susținere a mediului Transport & Environment a declarat într-o scrisoare către CE din 2 februarie că este „foarte îngrijorat de amânarea” standardelor Euro 7, adăugând că „Amânarea publicării noilor standarde de emisii pentru vehicule împiedică în mod inacceptabil eforturile UE. pentru a curăța poluarea toxică a aerului cauzată de transportul rutier”.
„Având în vedere că lucrările pregătitoare sunt finalizate, T&E nu vede nicio justificare pentru o astfel de întârziere dincolo de presiunea din partea industriei auto”, a spus grupul în scrisoare.
ACEA, care reprezintă producătorii europeni de automobile, a declarat la sfârșitul lunii ianuarie că speră că legiuitorii „vor ajunge rapid la un acord în 2022”, pentru a permite „claritate în industrie și timpul necesar pentru viitoarele schimbări de planificare și inginerie”.
În documentul de politică al ACEA privind Euro 7 din iunie 2021, grupul de lobby a spus că este posibilă o dată de implementare de 1 septembrie 2025, oferind industriei patru ani pentru a se pregăti. Amânarea publicării reglementărilor Euro 7 nu ar mai face ca data să fie „fezabilă”, a declarat ACEA pe 28 ianuarie.