Producătorii asiatici pierd lupta inovației: ce arată datele despre tranziția către electric
Toyota, Nissan și Honda sunt în urma concurenților globali în trecerea la vehiculele electrice.
Producătorii de automobile japonezi Toyota, Nissan și Honda sunt cei mai puțin pregătiți pentru o tranziție a vehiculelor cu emisii zero în comparație cu concurenții lor globali, potrivit cercetărilor publicate de grupul de reflecție climatice InfluenceMap.
Până în 2029, se estimează că doar 14% din producția mondială a Toyota va fi vehicule complet electrice, crescând la 18% pentru Honda și 22% pentru Nissan, potrivit studiului, care se bazează pe o examinare a datelor viitoare de producție de la IHS Markit.
Aceasta se compară cu Hyundai din Coreea de Sud, care se estimează că va atinge niveluri de producție de 27% la nivel global până în 2029 și Ford. și Volkswagen Group, la 36 la sută și, respectiv, 43 la sută.
Producătorii de automobile japonezi au rămas în urmă față de cei de la nivel mondial în ceea ce privește lansarea de mașini electrice, iar rata de penetrare a vehiculelor electrice a țării este de abia 1 la sută.
Greu cu tranziția
Honda a bugetat 5 trilioane de yeni (39 de miliarde de dolari) în următorul deceniu pentru a face mașini mai curate. Subaru a spus că va cheltui aproximativ 250 de miliarde de yeni pentru capacitatea bateriei vehiculelor electrice în următorii cinci ani.
Toyota și Asociația producătorilor de automobile din Japonia, care este prezidată de Toyota, continuă, între timp, să promoveze hidrogenul ca una dintre soluțiile cheie pentru neutralitatea carbonului, alături de vehiculele electrice.
La toți producătorii de automobile, se estimează că vehiculele alimentate cu hidrogen vor reprezenta doar 0,1% din producția globală până în 2029, arată studiul.
Toyota a lansat bZ4X, prima sa mașină complet electrică produsă în serie, la începutul acestei luni.
„Faptul că Toyota și Nissan sunt cele două companii cu cele mai mici scoruri evidențiază legătura puternică dintre implicarea negativă în politica climatică și nivelurile scăzute ale previziunilor privind producția de vehicule electrice”, a spus managerul programului InfluenceMap, Ben Youriev.
„În cazul Toyota, aceasta continuă să împingă puternic hibrizii alimentați cu motoare cu combustie – chiar și pe piețele foarte dezvoltate precum Japonia și SUA – în ciuda avertismentelor recente din partea oamenilor de știință al Grupului Interguvernamental pentru Schimbări Climatice că vehiculele electrice alimentate cu energie electrică cu emisii scăzute oferă cel mai mare potențial de decarbonizare pentru transportul terestru pe baza ciclului de viață.”