Problemele continuă pentru Tesla: decizia care îi poate costa miliarde

Problemele continuă pentru Tesla: decizia care îi poate costa miliarde

O decizie în favoarea ecologiștilor ar putea pune bețe în roate planurilor Tesla.

Când Elon Musk a fost întrebat anul trecut dacă fabrica Tesla pe care o construia în Germania va epuiza rezervele de apă din zonă, el a izbucnit în râs și a numit noțiunea „complet greșită”.

Șase luni mai târziu, apa este unul dintre motivele principale pentru care fabrica încă nu produce vehicule.

În timp ce Musk a indicat cu ușurință apa „pretutindeni” în jurul Berlinului, regiunea suferă de scăderea nivelului apelor subterane și de secete prelungite din cauza schimbărilor climatice.

Acest lucru a declanșat o provocare juridică care va merge în instanță săptămâna viitoare și o recunoaștere din partea autorităților locale că proviziile nu vor fi suficiente odată ce Tesla va ridica fabrica.

Problema are potențialul de a întârzia în continuare sau chiar de a opri proiectul de 5 miliarde de euro, ceea ce s-ar putea transforma într-un regres costisitor pentru extinderea producătorului de automobile.

„Tesla va spori problema cu siguranță”, a spus Irina Engelhardt, care conduce departamentul de hidrogeologie de la Universitatea Tehnică din Berlin. „S-ar putea să nu fie suficientă apă pentru toată lumea.”

Tesla poate pierde miliarde

Deși Tesla a ridicat uzina cu o viteză vertiginoasă, încă așteaptă aprobarea finală din partea autorităților locale, în timp ce Volkswagen Group, Mercedes-Benz și Stellantis își extind propriile game de vehicule electrice.

„Aprovizionarea actuală cu apă este suficientă pentru prima etapă a fabricii”, a spus ministrul Economiei din Brandenburg, Joerg Steinbach, într-un interviu. Odată ce Tesla extinde fabrica, „vom avea nevoie de mai multă”.

Autoritatea de reglementare a vehiculelor din Germania a declarat săptămâna aceasta că investighează una dintre funcțiile Tesla de asistență pentru șofer.

O mare parte din optimismul cu privire la perspectivele de creștere ale Tesla în acest an se bazează pe capacitatea companiei de a pune în funcțiune fabricile pe care le-a construit lângă Berlin și Austin, Texas.

Când analiștii Credit Suisse și-au ridicat prețul țintă la 1.025 USD de la 830 USD luna trecută, primul factor citat a fost extinderea capacității.

Politicienii germani au susținut investiția pentru că promite mii de noi locuri de muncă într-o regiune care are puțină industrie grea.

Cu toate acestea, progresul la șantierul din orășelul Gruenheide a fost mai lent decât s-a sperat, pandemia, birocrația și reacția localnicilor cu privire la utilizarea apei întârziind începerea producției cu câteva luni.