Probleme pentru Tesla: ce arată datele despre conducerea autonomă
Mașinile Tesla au fost implicate în 70% dintre incidente.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a lansat primul său lot de date pentru tehnologia de conducere semi-autonomă. După cum explică The New York Times, agenția a legat 392 de accidente de sisteme parțiale de auto-conducere și de asistență pentru șofer în cele 10 luni dintre 1 iulie 2021 și 15 mai 2022.
Aproximativ 70% dintre acestea, 273, erau vehicule Tesla care foloseau Autopilot sau versiunea beta Full Self-Driving. Mașinile Honda au fost legate de 90 de incidente, în timp ce modelele Subaru au fost implicate în 10. Alte mărci, inclusiv Ford, GM, VW și Toyota, au avut cinci incidente sau mai puțin.
Din cele 98 de accidente cu rapoarte de răni, 11 s-au soldat cu răni grave. Cinci dintre incidentele Tesla au fost fatale. Cele 130 de accidente totale pentru sistemele cu conducere autonomă au inclus 108 cu alte mașini și 11 cu utilizatorii rutieri „vulnerabili”, cum ar fi bicicliști și pietoni.
Datele sunt clare
Descoperirile sunt un răspuns la un ordin general permanent care impune ca producătorii și operatorii de mașini să raporteze accidente la NHTSA atunci când nivelul 2 sau mai mare de autonomie este activ la momentul incidentului. Agenția de transport speră că informațiile vor sprijini o „abordare bazată mai mult pe date” pentru lansarea în siguranță a tehnologiei de conducere autonomă, inclusiv reglementări și educație.
După cum a spus șeful administrației Steven Cliff presei, datele nu oferă nicio concluzie în sine. Există aproximativ 830.000 de vehicule Tesla echipate cu pilot automat în SUA, de exemplu – ele pot domina rapoartele de incident pur și simplu pentru că sunt unele dintre cele mai comune mașini semi-autonome. Ford, GM și altele au echivalente, dar sunt adesea opționale (pilotul automat este standard pe ) și pur și simplu mai rare pe drum.
Cu toate acestea, statisticile atrag atenția asupra multiplelor investigații cu privire la accidente ca acestea, inclusiv de la Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor. Un șofer Tesla din California se confruntă și cu acuzații de infracțiune din partea procurorilor de stat pentru un incident mortal din 2019. În timp ce companii precum Tesla susțin de mult că asistența pentru șofer este mai sigură decât controlul exclusiv uman, NHTSA, NTSB și alte organisme doresc în mod clar o mai bună înțelegere a problemelor de siguranță din lumea reală înainte de a adopta conducerea autonomă cu seriozitate.