21 apr. 2022 | 14:25

Probleme pentru Renault: ce se întâmplă cu producția Megane E-Tech Electric

ACTUALITATE
Probleme pentru Renault: ce se întâmplă cu producția Megane E-Tech Electric

Problemele au determinat Renault să ia o decizie drastică.

Renault a oprit temporar producția Megane E-Tech Electric la fabrica sa din nordul Franței, invocând lipsa pieselor și măsurile de lockdown din cauza COVID-19 în China.

Producția de Megane la fabrica din Douai, Franța, a fost oprită între 14 aprilie și 25 aprilie, a declarat un purtător de cuvânt al Renault.

„Criza semiconductoarelor accentuată de măsurile de izolare din mai multe regiuni ale Chinei pune sub presiune furnizarea de piese Megane E-Tech Electric, în special componente ale bateriei”, a declarat Renault.

Renault se așteaptă să livreze clienților primele modele de producție în luna mai.

Strategia Renault

Megane E-Tech Electric este primul autoturism compact complet electric de la Renault. Este un element central al strategiei CEO-ului Luca de Meo de a se concentra pe segmentele compacte cu profit mai mare, mai degrabă decât pe mașinile mici, unde Renault a dominat.

Fabrica din Douai, care a fost transformată pentru a produce vehicule electrice din modele cu combustie internă, cum ar fi modelul Talisman, face parte din grupul Renault ElectriCity de uzine de producție a vehiculelor electrice. Producătorul auto se așteaptă să producă sute de mii de vehicule electrice anual în fabrici, inclusiv modele compacte precum Megane, mașini mici, cum ar fi viitorul Renault 5, și camionete comerciale.

Blocările recente din China au dus la crize de producție la alți producători de automobile, inclusiv la fabricile Tesla și Volkswagen Group din Shanghai.

Blocările se adaugă lipsei continue de microcipuri. Potrivit unei noi estimări realizate de AutoForecast Solutions, aproximativ 1,5 milioane de vehicule nu au fost produse  în întreaga lume până acum în acest an.

Producătorii europeni au reprezentat o mare parte din eșecurile de producție ale industriei în ultimele săptămâni și aproximativ jumătate din toate vehiculele au fost pierdute la nivel mondial în acest an, a spus AFS.