Premieră mondială pentru Uber: ce a lansat serviciul de ridesharing
Clienții Uber vor putea în curând să apeleze la robotaxiuri.
Uber lansează primul său serviciu robotaxi, reafirmând angajamentul companiei pentru o flotă de taxiuri autonome, chiar dacă hype-ul în jurul vehiculelor autonome se estompează.
Compania cu sediul în San Francisco este în parteneriat cu Motional, care este o societate în comun de conducere autonomă între Hyundai și Aptiv, pentru a permite clienților să facă plimbări autonome în Las Vegas, au declarat companiile într-un comunicat miercuri.
Lansarea face parte dintr-o înțelegere de 10 ani care va împerechea robotaxa Ioniq 5 complet electrică de la Motional cu platforma Uber de transport și livrare.
Parteneriatul a început să testeze livrările de alimente fără șofer pe Uber Eats în Santa Monica, California, în mai.
Oamenii din Las Vegas pot fi asociati cu un vehicul autonom Motional prin aplicația Uber atunci când fac o plimbare.
Dacă este disponibil un AV pentru a finaliza călătoria, Uber va potrivi călătorului cu vehiculul, iar persoana va avea posibilitatea de a se înscrie înainte ca deplasarea să fie confirmată și expediată pentru a le ridica.
Proiectul robotaxi se va extinde în cele din urmă
Uber și-a vândut divizia de vehicule autonome în urmă cu doi ani, iar cel mai recent parteneriat înseamnă că firma merge înainte, chiar dacă alții se reduc.
Argo AI susținut de Ford și Volkswagen Group s-a închis în noiembrie, iar săptămâna aceasta Apple a redus planurile de conducere autonomă pentru viitorul său vehicul electric și a amânat data țintă a lansării mașinii cu aproximativ un an până în 2026, a raportat Bloomberg.
„Vehiculele autonome sunt încă o realitate la care ne putem aștepta, dar nu se va întâmpla peste noapte”, a declarat Noah Zych, șeful global pentru mobilitate autonomă și livrare la Uber, într-un interviu.
„După cum privim lucrurile la Uber, va fi o rețea hibridă cu un amestec de mașini fără șofer și șoferi umani, pentru o perioadă foarte, foarte lungă de timp”, a spus el.
Atât Uber, cât și Lyft și-au schimbat strategia de promovare a mașinilor cu conducere autonomă în ultimii ani, pe fondul presiunii crescânde de a se concentra mai mult pe profitabilitate și mai puțin pe pariuri costisitoare.
Prin parteneriatul cu companii de tehnologie pentru vehicule autonome, giganții de transport și-au păstrat participația în sector fără a fi nevoiți să aducă cercetarea și dezvoltarea în interior.
De asemenea, Lyft a făcut echipă cu Motional pentru un serviciu de călătorie cu auto-conducere în Las Vegas în august.