Premieră în Europa: ce țară este aproape de a își îndeplini obiectivul privind zero emisii

Premieră în Europa: ce țară este aproape de a își îndeplini obiectivul privind zero emisii

Mașinile electrice au reprezentat aproape două treimi din totalul înmatriculărilor.

Vânzările de mașini electrice în Norvegia au crescut cu 48% anul trecut, asigurându-se că aproape două din trei vehicule noi erau alimentate cu baterii și făcând Tesla marca de top vândută.

Căutând să devină prima națiune care pune capăt vânzării de mașini pe benzină și diesel până în 2025, Norvegia, producător de petrol, scutește vehiculele complet electrice de taxele impuse modelelor care utilizează motoare cu ardere internă.

Tesla a ocupat o cotă de 11,5% din piața totală a mașinilor, devenind-o marca numărul unu pentru prima dată pe o bază anuală, în fața Volkswagen cu 9,4%.

Producătorul de automobile din SUA a raportat duminică livrări trimestriale record care au depășit cu mult estimările de pe Wall Street, eliminând penuria globală de cipuri pe măsură ce creștea producția din China.

Modelul Tesla 3 a fost cel mai popular model al anului, înaintea RAV4 hibrid de la Toyota, singura mașină din top 10 cu motor cu ardere internă, cu ID4 electric VW pe locul trei.

Norvegia este un model de urmat

Cifrele vânzărilor împing Norvegia mai aproape de îndeplinirea obiectivului său național de a trece la o flotă de mașini noi cu zero emisii până în 2025 – o inițiativă pe care guvernul o susține cu stimulente fiscale profitabile.

De fapt, Federația Norvegiană de Automobile, sau NAF, a raportat recent că, dacă tendințele din trecut continuă în același ritm, Norvegia ar putea vedea ultima sa mașină cu ardere internă vândută în aprilie anul viitor. Dar grupul avertizează, de asemenea, că numărul nu este probabil să ajungă la zero atât de curând, observând lipsa de oferte electrice în segmente de vehicule, cum ar fi pickup-urile și vehiculele cu tracțiune integrală.

Mai mulți factori determină un număr record de șoferi norvegieni să aleagă electricitatea în locul energiei pe gaz sau diesel, inclusiv noua tehnologie care a atenuat anxietatea clienților cu privire la autonomia vehiculelor electrice. Dar banii sunt principala preocupare.

„Taxa de achiziție pentru toate mașinile noi este calculată printr-o combinație de greutate, emisii de CO2 și NOx”, spune Asociația Norvegiană pentru Mașini Electrice. „Taxa este progresivă, ceea ce face ca mașinile mari cu emisii mari să fie foarte scumpe”.

Citește și: