Porsche continuă inovația: ce a reușit să implementeze în 26 de țări
Producătorul de automobil sport Porsche spune că a reușit să introducă sistemul de vânzări online pentru mașini în 26 de țări, din 100 pe care are implementat sistemul de căutare.
Porsche este unul dintre constructorii auto care reușesc să facă pionierat pe segmentul vânzărilor de automobile online, reușind să implementeze un sistem complet al acestui tip de vânzări într-un sfert din piețele pe care activează.
Dintr-un total de 100 de țări în care a implementat sistemul de configurare, în 26 sistemul poate merge până la capăt cu comenzi ale mașinilor alese. Porsche spune că, în ultimul an, aproximativ 5.800 de vehicule ale mărcii au fost vândute din stoc prin canalul online, cu o creștere de peste trei ori față de anul precedent, când erau vândute 1.700 de mașini online. Compania spune că a identificat 110.000 de clienți potențiali pe platformă, la nivel mondial, cu 61% mai mulți față de 2020.
În total, sunt 1,1 milioane de utilizatori care folosesc în fiecare lună platforma online a celor de la Porsche. În Europa, vânzările online ale mărcii Porsche de automobile sunt disponibile pe toate piețele majore, din 2021, spune compania.
Peste 26 de țări
În schimb, în China și SUA, se lucrează deocamdată la implementarea platformei de vânzări online. În România, programul este disponibil prin Porsche Finder, care permite selecția modelelor Porsche și achitarea unui avans direct pe site. Porsche a lansat vânzările de vehicule în online pentru prima dată în Germania, în 2019.
„Continuăm să ne dezvoltăm vânzările de automobile online, cu o orientare clară către clienți”, spune Jacqueline Smith-Dubendorfer, vicepreședinte Smart Mobility & Digital Sales. „Clienții noștri ne pot oferi feedback direct despre platforma digitală de marketplace. În plus, obținem o imagine mai detaliată a preferințelor acestora. În trei luni, am colectat peste 4.000 de opinii ale clienților și le folosim sistematic pentru a ne îmbunătăți serviciile.”
Sistemul de vânzări online pentru automobile a fost introdus de unele mărci nou lansate, cum este cazul Polestar, deținută de Volvo și Geely, ca sistem exclusiv de vânzare. Ulterior, cei de la Polestar și-au deschis unele centre de clienți, unde mașinile pot fi văzute sau chiar testate, însă cumpărarea se face în continuare exclusiv online.