18 iul. 2022 | 11:25

Piața auto europeană este în derivă: Dacia unul din puținii câștigători

ACTUALITATE
Piața auto europeană este în derivă: Dacia unul din puținii câștigători

Grupul Volkswagen a fost cel mai afectat producător de automobile, cu înmatriculările scăzând cu 24% față de un an în urmă.

Vânzările de mașini de pasageri europene au scăzut cu 17% în iunie, până la 1,07 milioane, cel mai scăzut număr lunar din 1996, în condițiile în care lanțul de aprovizionare persistă și o inflație record afectează industria.

Grupul Volkswagen a fost cel mai grav afectat producător de automobile, înmatriculările scăzând cu 24% față de acum un an, potrivit datelor publicate vineri de asociația industrială ACEA.

Vânzările la Stellantis, producătorul auto nr. 2 din regiune după Grupul VW, au scăzut cu 17%.

Grupul Hyundai nr. 3 a înregistrat o scădere a înmatriculărilor cu 3,9%, marca Hyundai cu 9,4%, în timp ce vânzările Kia au crescut cu 2,1%.

Alte mărci care au înregistrat câștiguri de vânzări au fost mărcile Renault Group Alpine și Dacia, în creștere cu 40%, respectiv cu 32%; Alfa Romeo, în creștere cu 20 la sută și Porsche, cu 19 la sută.

Aprovizionarea rămâne o mare problemă

În timp ce producători, printre care VW, BMW și Mercedes-Benz, au declarat luna trecută că deficitul de semiconductori a început să scadă, este nevoie de timp pentru ca orice creștere a producției să ajungă în showroom-uri și să le permită dealerilor să reducă registrele de comenzi.

Producătorii de automobile se confruntă, de asemenea, cu costurile materiilor prime și energiei, care contribuie la creșterea prețurilor vehiculelor.

Industria nu va depăși prea curând constrângerile de aprovizionare”, a declarat LMC Automotive într-o actualizare din această lună. „O altă îngrijorare se referă la cererea subiacentă, care s-a slăbit în ultimele luni pe măsură ce perspectivele economice s-au deteriorat”.

Vânzările pe piețele majore, inclusiv Germania și Marea Britanie, ar putea reveni la creștere luna aceasta datorită unei comparații ușoare cu un an în urmă, potrivit Bloomberg Intelligence.

În timp ce acest lucru sugerează că industria are o șansă de a întrerupe o serie de 12 luni de scăderi consecutive, va fi dificil să compensați pierderile de producție în prima jumătate.

LMC Automotive estimează acum că livrările de mașini de pasageri din Europa de Vest vor scădea cu 6,3% în acest an, până la 9,92 milioane. În ianuarie, cercetătorul de piață a prezis că vânzările vor crește cu aproape 9%.

Până în iunie, vânzările în Europa au scăzut cu 14%, până la 5,6 milioane, a spus ACEA.