25 oct. 2022 | 09:46

Orașul din România care va avea metrou, după București: cât costă ambiția fabuloasă

ACTUALITATE
Orașul din România care va avea metrou, după București: cât costă ambiția fabuloasă

Metroul din Cluj are, din nou, o speranță. Licitația fusese suspendată pentru actualizarea valorii contractului. Acum, licitația a fost deblocată și se pare că orașul va avea metrou, în cele din urmă.

Clujul, în afară de București, este orașul cu cea mai mare dezvoltare economică din ultimii ani și asta se poate vedea prin noile parcuri industriale construite la marginea orașului, dar și prin nunmărul mare de turiști ce au venit până acumîn orașul din zona de vest a țării. În acest sens, un metrou pare a fi necesar.

Clujul va avea metrou

În ceea ce privește valoarea estimată a achiziției, aceasta crește la 9,064 miliarde de lei fără TVA. Această sumă a crescut de la 6,665 miliarde de lei fără TVA. Noul termen de depunere a ofertelor este 28 octombrie 2022, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Așadar, licitația a fost deschisă și organizată prin anunțul de participare CN 1040395/ 16.03.2022, în vederea atribuirii contractului, scrie Economica. Primăriile Cluj – Napoca și Florești au publicat pe 16 martie anunțul de participare privind proiectarea și execuția de lucrări la Magistrala I de metrou Cluj care va dura opt ani.

Mai exact, contractul prevede proiectare și execuție lucrări de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj.  Proiectul va fi finanțat din fonduri europene nerambursabile și rambursabile.

Proiectul Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).

Așadar, Cluj-Napoca va fi, se pare, al doilea oraș din România cu transport subteran. Metroul clujean, conform proiectului, va avea 15 stații de metrou, care vor porni din comuna Floreşti. Metroul va străbate tot oraşul până la podul IRA, unde se va intersecta cu trenul metropolitan, iar mai departe, acesta va face legătura între localităţile din jurulul Clujului, conform primarului Clujului, Emil Boc.