O familie din această țară s-a confruntat cu o problemă inedită: o baterie de schimb costă mai mult decât mașina electrică în sine
Mașinile electrice câștigă teren. Conform unui raport ACEA, în prima jumătate a lui 2022 a fost o creștere majoră a înmatriculărilor de mașini complet electrice. Dar au și ele defectele lor. Iată ce s-a întâmplat cu această mașina electrică.
Astfel, conform Yahoo News, o familie din Florida s-a confruntat cu o problemă majoră după ce și-a cumpărat un vehicul electric la mâna a doua. Mai exact, mașina s-a defectat, iar aceștia au dus-o la service. Acolo, au aflat că bateria trebuie înlocuită, iar prețul acesteia este mai mare decât suma dată pe vehicul.
Ca referință, Avery Siwinski este un tânăr de 17 ani din Florida, ai cărui părinți au dat 11.000 de dolari pe o mașină Ford Focus Electric uzată, un model din 2014 care avea aproximativ 60.000 de mile când a fost cumpărată.
Doar șase luni a condus mașina adolescentul, înainte de a începe să-i facă probleme. Apoi, tabloul de bord a început să clipească.
Mașina electrică e costisitoare
„La început a fost bine”, a spus Siwinski.
„Mi-a plăcut atât de mult. Era mică, liniștită și drăguță. Și brusc a încetat să funcționeze”.
El a spus că mașina a încetat să funcționeze, a dus-o la un atelier de reparații, iar familia a aflat că bateria mașinii va trebui înlocuită. Dar dacă deja știm că mașinile electrice sunt costisitoare, o baterie pentru mașina electrică respectivă costă 14.000 de dolari.
Dar lucrurile s-au înrăutățit. Mai exact, familia a aflat însă că nu mai sunt disponibile baterii de acest tip.
„Apoi am aflat că bateriile nici nu sunt disponibile”, a spus Siwinski.
„Deci nu a contat. Ar putea costa de două ori mai mult și tot nu am putea să o luăm”.
Ca referință, în al doilea trimestru al anului 2022, vânzările de vehicule electrice cu baterii au continuat să se extindă în UE, reprezentând 9,9% din totalul înmatriculărilor de mașini de pasageri. Mașinile hibride plug-in au reprezentat 8,7% din cota de piață, în creștere față de 8,4% în trimestrul doi din 2021, în ciuda scăderii numărului de unități vândute. Mașinile pe benzină și diesel au suferit scăderi semnificative în această perioadă de trei luni, ceea ce a condus la o cotă de piață în scădere (55,8% pentru motorină și benzină combinate).