Numai aici nu aveai reclame: ce planuri are Apple și cum te va agasa de acum încolo
Apple ar putea integra reclame în Maps încă de anul viitor, potrivit a ceea ce se zvonește până acum.
Mark Gurman, de la Bloomberg, a declarat în recentul său buletin informativ Power On, că echipa de ingineri a companiei a început deja să pregătească software-ul pentru a sprijini anunțurile din căutare. Cu alte cuvinte, consumatorii vor avea ocazia să vadă cum Apple începe integrarea acestei schimbări, începând din 2023.
Gurman a raportat, de asemenea, anterior că Apple a testat recent o versiune internă a Hărților care includea anunțuri de căutare. Apple oferă deja astfel de reclame prin App Store, ceea ce nu e privit chiar cu ochi buni de utilizatori.
Cum vor funcționa noile reclame pe care Apple vrea să ți le servească cu forța
Dezvoltatorii pot plăti compania pentru a prinde un loc în față, asigurându-se că reclamele acestora apar în partea de sus a paginii, atunci când utilizatorii introduc anumiți termeni care se potrivesc, într-o oarecare măsură, cu specificul companiilor.
Gurman a spus că anunțurile de căutare din Hărți ar funcționa în acest mod, pe viitor. De exemplu, un restaurant mexican ar putea plăti Apple pentru ca afacerea sa să apară mai sus în listele de căutare, atunci când oamenii caută termeni precum „tacos” și „ceviche”, iar acesta este doar unul dintre exemple. Cu alte cuvinte, s-ar putea ca, de acum, serviciul să nu mai fie bazat neaparat pe meritocrație, ci pe bani. Cine dă banul, stă în față.
La acea vreme, s-a sugerat că testul făcea parte dintr-un plan al Apple de a-și extinde semnificativ veniturile obținute din publicitate. Mark Gurman i-a atribuit „meritul” lui Todd Teresi, vicepreședintele responsabil de afacerile legate de reclamele companiei. Divizia generează venituri anuale de aproximativ 4 miliarde de dolari, un număr pe care Teresi speră să-l crească la cel puțin 10 miliarde de dolari pe an, însă asta timp.