Nu doar Tesla are probleme cu mașinile: numărul uriaș rechemat de Mercedes, de ce
Mașinile din seriile de SUV-uri ML și GL și monovolumele de lux Clasa R sunt rechemate.
Mercedes-Benz recheamă aproape un milion de mașini din întreaga lume din cauza unei potențiale probleme care, în cazuri rare, ar putea face ca pedala de frânare să se deconecteze de la sistemul de frânare.
Gigantul auto german a declarat că va începe să contacteze clienții afectați ale căror vehicule au fost construite între 2004 și 2015.
Mașinile din seriile de SUV-uri ML și GL și monovolumele de lux Clasa R sunt rechemate, cu un total de 993.407 vehicule afectate, inclusiv 70.000 în Germania.
În 2021, compania a rechemat un număr similar de vehicule din cauza problemelor cu sistemele lor de apel de urgență.
„Coroziunea servofrânei poate duce în cel mai rău caz la întreruperea conexiunii dintre pedala de frână și sistemul de frânare”, a spus autoritatea germană de reglementare a transporturilor KBA.
Mercedes a adăugat că „ar putea fi posibil ca o manevră de frânare deosebit de puternică sau puternică să provoace daune mecanice servofrânelor”.
Nu este prima oară
„Într-un caz atât de rar, nu ar fi posibilă decelerația vehiculului prin frâna de serviciu”, a spus compania din Stuttgart. „Astfel, riscul unui accident sau al unui accident ar fi crescut”.
Vehiculele rechemate vor fi inspectate și vor avea piese înlocuite dacă sunt afectate, a spus Mercedes.
„Până când va avea loc inspecția, le cerem clienților noștri să nu-și conducă vehiculele”, au adăugat aceștia.
În ultimii ani, producătorul auto a fost nevoit să recheme sute de mii de vehicule.
Aproximativ 774.000 de vehicule Mercedes-Benz din Europa au folosit software pentru a depăși testele de emisii diesel, ceea ce a impus rechemarea acestora, a declarat Ministerul Transporturilor din Germania în 2018.
Cu un an mai devreme, Mercedes a trebuit să cheme 75.000 de mașini din Marea Britanie din cauza riscului de incendiu.
Problema era legată de o siguranță potențial defectă a componentelor demarorului, care a cauzat supraîncălzirea vehiculelor.
Riscul de incendiu l-a determinat pe proprietarul Mercedes, Daimler, să recheme aproximativ un milion de vehicule în întreaga lume.