Noul Mercedes CLE coupe: răspunsul la BMW Seria 4
Mercedes își raționalizează gama de coupe-uri, cu acest nou CLE pentru a lua locul modelelor din clasa C și E.
Acest prototip elegant este noul Mercedes-Benz CLE Coupe, un viitor înlocuitor atât pentru actualele coupe-uri din clasa C, cât și pentru clasa E, care se află undeva între cele două. Coupe-ului i se va alătura o variantă Cabriolet pe care am văzut-o și testată, iar gama va fi în frunte cu un model emblematic AMG 63 care împarte noul C63 S grup motopropulsor hibrid.
Noul CLE se va baza în mare parte pe clasa C W207 care a fost lansată anul trecut, pe o platformă cu tracțiune spate. Alături de noul său nume, va avea un design complet personalizat, care nu împărtășește niciun element nici cu modelele C sau E, așa cum reiese din farurile personalizate ale acestui prototip și din spatele înclinat.
Opțiunile de propulsie vor imita și clasa C, așa că va fi disponibilă doar cu motoare cu patru cilindri cu diferite niveluri de hibridizare. La fel ca și în cazul clasei C, lipsa opțiunilor cu șase sau opt cilindri se rezumă la două motive principale. În primul rând, AMG dorește să evidențieze tehnologia hibridă E Performance, iar atunci când este combinată cu M197 V8, aceasta ar aduce nivelul de performanță, cost și complexitate peste poziționarea CLE pe piață.
BMW, rivalul etern
Grupurile motopropulsoare cu șase cilindri ale Mercedes nu vor fi folosite dintr-un alt motiv, și anume că structura în linie a motoarelor este fizic prea lungă pentru a se potrivi în șasiul CLE bazat pe clasa C. Inginerii Mercedes-Benz au confirmat deja că, pentru a monta un grup motopropulsor pe această caroserie, ar necesita ca axa față să fie deplasată cu încă 50 mm înainte, un pas prea departe pentru un motor care ar fi atât o opțiune de nișă, cât și depășit de noua generație AMG cu patru cilindri.
CLE63 S va avea un rival-cheie în BMW M4 Competition, un model care este mai pur din punct de vedere mecanic, dar și sigur că va fi departe de cifrele potențiale de putere și cuplu ale AMG.
Următoarea generație RS5 Coupe de la Audi este discutabilă, deoarece gama actuală de modele cu ardere a Audi este datorată propriei sale schimbări majore, deoarece modelele sale complet electrice e-tron se sincronizează cu gama. Audi va construi o nouă generație RS4, dar volumul mai mic de vânzări al lui RS5 Coupe îl face mai puțin probabil să supraviețuiască.