24 nov. 2022 | 20:57

Mulți patroni vor trage oblonul, în 2023: ce se întâmplă în ianuarie și de ce multe firme vor intra în mari probleme

ACTUALITATE
Mulți patroni vor trage oblonul, în 2023: ce se întâmplă în ianuarie și de ce multe firme vor intra în mari probleme

Doar o aruncătură de băț ne mai desparte de 2023 și, deși mulți dintre noi de-abia așteptăm să scăpăm de acest an dificil, nu același lucru îl putem spune și despre patronii români. Ei n-au niciun motiv să se bucure de noul an. Din contră!

Pentru managerii companiilor din România, anul nou debutează cum nu se poate mai rău. Conform legislației fiscale, din ianuarie anul viitor, trebuie depusă declarația 406 (SAF-T – Standard Audit File for Tax). Problema este că foarte multe firme nu sunt pregătite pentru a face față cerințelor.

„Anul viitor, peste 20.000 de firme din categoria contribuabili mijlocii urmează să depună declarația 406 (SAF-T – Standard Audit File for Tax), însă 90% dintre acestea nu sunt încă pregătite să transmită datele necesare către ANAF, deși au această obligație de la 1 ianuarie 2023, potrivit datelor NextUp Solutions, una dintre cele mai mari companii de soluții software pentru business.

Astfel, va fi generat haos în mediul antreprenorial, activitatea firmelor fiind încărcată cu o sarcină suplimentară importantă”, avertizează Roxana Epure, Managing Partner NextUp Solutions.

Amenzile îi așteaptă după colț, au mai rămas câteva săptămâni

Din nefericire, managerii care nu țin cont de această obligație vor fi nevoiți să suporte consecințele, adică sancțiunile pe care le vor dispune autoritățile în drept.

Practic, firmele care nu vor depune la timp declarația 406 vor fi primi cu siguranță amenzi, e de părere Roxana Epure.

“Tot ce se întâmplă într-o companie trebuie raportat către stat, adică este o muncă enormă care îi implică direct pe proprietarii firmei, fiind de asemenea o sarcină foarte complexă pentru angajații din departamentul financiar.

Iar în acest context, ca antreprenor în contact cu peste 5.000 de companii medii, pot să confirm că există un număr imens de firme care nu sunt încă pregătite pentru această raportare stufoasă.

Acestora le lipsesc resursele umane calificate și soluțiile tehnice și digitale necesare pentru adunarea și corelarea tuturor informațiilor pentru o raportare completă, fără erori și fără întârzieri, către instituțiile statului”, punctează Roxana Epure, Managing Partner NextUp Solutions.