Mitsubishi are planuri mari pentru Europa: ce își propune producătorul auto
Mitsubishi își propune să atingă cifre de vânzări apropiate de pre-pandemie cu două modele noi bazate pe Renault.
După ce a anulat decizia de a părăsi Europa, Mitsubishi Motors crede acum că își poate reface vânzările de vehicule în regiune pentru a se apropia de cifrele de dinainte de pandemie, cu ajutorul partenerului de alianță Renault.
Mitsubishi vizează vânzări anuale de 130.000 în Europa până în 2024, a declarat șeful producătorului de automobile pentru Europa, Frank Krol, pentru Automotive News Europe, oferind producătorului auto aproximativ 1% cotă de piață.
Scopul este aproximativ dublu față de totalul final estimat al companiei în 2022 și nu departe de cifra sa de 148.248 de vânzări europene în 2019, potrivit cifrelor grupului industrial ACEA.
Cea mai mare parte a creșterii vânzărilor va proveni de la noile modele Mitsubishi bazate pe Renault, o nouă mașină mică Colt bazată pe Renault Clio și ASX, care se bazează pe SUV-ul mic Renault Captur, a spus Krol.
Marca se așteaptă ca vânzările anuale europene să fie de 40.000 pentru Colt și 35.000 pentru ASX. Producătorul auto va continua să vândă modele consacrate, cum ar fi SUV-ul Eclipse Cross.
„Moștenirea noastră este orientată spre SUV, așa că pentru noi ASX-ul este un vehicul important, dar segmentul pentru Colt este mai mare”, a spus Krol.
Un nou SUV
Mitsubishi a dezvăluit ASX pe 20 septembrie înainte de lansarea sa în martie anul viitor. SUV-ul va fi vândut cu sisteme de propulsie plug-in hybrid, full hybrid și mild hybrid.
Compania va continua să vândă SUV-ul compact Eclipse Cross, precum și mașina mică de buget Mirage/Space Star alături de cele două modele bazate pe Renault, a spus Krol.
Eclipse Cross a fost al 10-lea cel mai bine vândut hibrid plug-in din Europa în primele șapte luni, potrivit datelor Dataforce.
Mitsubishi Outlander a fost cel mai bine vândut hibrid plug-in din Europa pentru o lungă perioadă de timp, dar producătorul auto a încetat să vândă SUV-ul în regiune anul trecut și a decis să nu-și exporte succesorul în Europa.
Viitorul lui Mirage va depinde dacă Mitsubishi va decide să cheltuiască bani pentru a omologa mașina de buget pentru a respecta legislația GSR2 (reglementări generale de siguranță) obligatorie pentru toate mașinile vândute în UE din iulie 2024. Mirage începe de la 10.380 de euro în Germania.
Alte modele pentru Europa vor fi decise anul viitor, când Mitsubishi își va dezvălui cel mai recent plan pe trei ani, pe termen mediu.
Vehiculele electrice vor fi esențiale pentru revenirea Mitsubishi în Europa, a declarat CEO-ul companiei, Takao Kato.
„Pentru a supraviețui în Europa, avem nevoie cu siguranță de o platformă EV, așa că un EV va fi o posibilitate foarte puternică pentru noi”, a spus Kato.