Mercedes se alătură concurenței: cea mai recentă investiție, de ce
Mercedes va dezvolta baterii cu stare solidă cu ProLogium și va investi în startup-ul taiwanez.
Bateriile cu litiu-ion reprezintă o parte cheie a actualei mișcări către electrificare pentru producătorii de automobile.
Mercedes-Benz a semnat săptămâna trecută un acord cu ProLogium pentru a dezvolta baterii cu stare solidă și pentru a investi o sumă de „milioane de euro” în startup-ul taiwanez.
Mercedes și Stellantis au declarat anul trecut că investesc în producătorul american de baterii Factorial Energy, iar BMW și-a pus greutatea în spatele Solid Power din Colorado, care a devenit publică prin fuziunea cu o companie de achiziție cu scop special la sfârșitul anului trecut.
Volkswagen a fost pionierul solid-state al Europei. În 2012 – cu ani înainte de a admite că a trucat motoarele diesel pentru a înșela testele de emisii – VW a investit în QuantumScape, o întreprindere secretă din Silicon Valley care încearcă să facă celule care promit să mărească autonomia de rulare cu până la 50 la sută și să reducă timpii de încărcare la 15 minute.
QuantumScape a devenit public în 2020 într-o tranzacție SPAC și, în semn al freneziei investitorilor care a cuprins sectorul în curs de dezvoltare, a depășit pentru scurt timp evaluarea Ford fără a genera venituri semnificative.
De ce vrea Mercedes baterii cu stare solidă
Bateriile sunt cea mai scumpă componentă a unui vehicul electric, reprezentând aproximativ 40% din costul unei mașini tipice. Este, de asemenea, cheia performanței, așa că stăpânirea tehnologiei este crucială.
Este de înțeles de ce producătorii de automobile din Europa investesc în acest segment. Dar industria bateriilor este renumită pentru secretul său, făcând cu atât mai dificile decizia de a investi în tehnologia câștigătoare.
Dincolo de a păstra strâns materialele de proprietate și secretele comerciale care sunt cheia pentru a învinge rivalii, startup-urile păstrează, în general, datele privind performanța bateriei private.
Pentru a înțelege potențialul bateriilor cu stare solidă, este util să înțelegi că toate bateriile au o configurație standard care nu s-a schimbat în mai mult de două secole.
Industria bateriilor este dornică să rezolve problema dendritei, structura înțepătoare formată din ionii de litiu ca o celulă de încărcare. Ele pot crește suficient de mult pentru a ajunge la celălalt electrod și a scurtcircuita bateria, provocând un potențial incendiu. Și când vehiculele electrice sunt incendiate, stingerea lor este teribil de dificilă. Pompierii au avut nevoie de patru ore și de peste 113.560 de litri de apă pentru a stinge un Tesla Model S după un accident mortal în Texas anul trecut.
Mai mult, celulele cu stare solidă deschid oportunități de a utiliza diferiți anozi și catozi, ceea ce poate duce la o densitate de energie mai mare. Producerea acestora poate fi, de asemenea, mai simplă, deoarece mai mulți pași, inclusiv umplerea cu electrolit, nu mai sunt necesari.