Mazda pregătește CX-60: tot ce știm despre cel mai nou model japonez
Mazda CX-60 va fi primul hibrid plug-in și modelul de început pentru o linie de patru crossover-uri construite pe o arhitectură nou dezvoltată pentru vehicule mari.
Producătorul auto plănuiește să introducă CX-60 în Europa și Japonia. Va fi modelul de început pentru o linie de patru crossover-uri construite pe o arhitectură nou dezvoltată pentru vehicule mari, care poate găzdui motoare cu 6 cilindri în linie și setări de tracțiune spate.
Toate vehiculele, care urmează să fie fabricate la uzina Mazda Hofu din Japonia, vor fi introduse până la sfârșitul anului 2023.
Mazda, care a prezentat modelul CX-60 cu specificații europene în Europa și în Japonia, a declarat că va fi echipat cu un sistem de propulsie hibrid plug-in e-Skyactiv care îmbină un motor pe benzină de 2,5 litri cu patru cilindri în linie cu un motor electric.
Mazda îl descrie ca pe un crossover de dimensiuni medii cu două rânduri, bun pentru conducerea zilnică și pentru drumeții pe autostradă pe distanțe lungi.
Livrările europene sunt așteptate să înceapă în vară.
Mazda își actualizează gama
Fotografiile lui CX-60 arată stilul exterior în conformitate cu limbajul de design Kodo al mărcii, actualizat pentru a include un motiv stilizat de ventilare a frânei în spatele roții din față. Interiorul de lux, discret are o liniuță orizontală alungită, cu un ecran mare de afișare care se ridică în mijloc.
Anunțând flota de noi plăcuțe de identificare în toamna anului trecut, Mazda a spus că CX-60, CX-70, CX-80 și CX-90 vor avea două tipuri de caroserie cu două aranjamente de scaune: două rânduri și trei rânduri.
Europa va primi hibrizi plug-in cuplati la un motor pe benzină cu patru cilindri în linie. Acolo, un nou motor pe benzină Skyactiv-X cu șase cilindri în linie și un motor diesel Skyactiv-D vor primi, de asemenea, un sistem mild hybrid de 48 de volți.
Mazda tocmai și-a modernizat fabrica Hofu H2 din Japonia pentru a produce vehicule pe noua platformă mare.
Mazda vrea ca vehiculele electrice să reprezinte un sfert din vânzările sale globale până în 2030. Și până în acel moment, restul portofoliului de producție al Mazda va folosi și o altă formă de electrificare a sistemului de propulsie, de la tehnologia mild hybrid la tehnologia plug-in hybrid.