Mașinile electrice și hibride au probleme: ce se întâmplă cu vânzările în Europa
Vehiculele electrice în sus, PHEV-urile mult în jos în Europa.
Vânzările de mașini din China și Europa rămân scăzute în comparație cu nivelurile de anul trecut, deoarece penuria de semiconductori și măsurile antipandemie afectează piețele auto mondiale, au arătat datele.
Vânzările de mașini cu amănuntul din China au crescut în mai față de aprilie, dar au scăzut în continuare cu 16% față de anul trecut, potrivit Asociației Chinei pentru Autoturisme, care a cerut mai mult sprijin guvernamental pentru industrie.
În Europa, datele de la consultanța auto JATO au arătat că vânzările de mașini noi în Europa au scăzut cu 20%, vânzările de vehicule plug-in – în general mai rezistente la problemele din lanțul de aprovizionare în ultimele luni, deoarece producătorii de automobile au acordat prioritate producției de mașini electrice –, de asemenea, cu 1,4%.
Deși vânzările de vehicule electrice cu baterii au crescut, scăderea a fost determinată de o scădere cu 15% a vânzărilor de vehicule electrice hibride plug-in, ale căror acreditări de mediu sunt supuse unei atenții mult mai mare din partea autorităților europene de reglementare.
Probleme pentru mașinile electrice și hibride
În general, vânzările de mașini în China în primul trimestru au fost cu 0,2% mai mari decât anul trecut, arată datele chineze. În schimb, vânzările din Europa până în prezent au scăzut cu 13% în raport cu cifrele JATO, la al doilea cel mai scăzut nivel din 1991.
Cu toate acestea, alte date economice din China descriu o imagine a unei redresări economice măcinate și doar parțiale în urma măsurilor anti-pandemie.
Transportul rutier de marfă și livrarea expres de la centrele de distribuție săptămâna trecută au fost ambele mai puternice decât cu o lună mai devreme, dar în continuare au scăzut brusc față de anul trecut, a declarat Nomura Global Economics.
Producătorul chinez de vehicule electrice Xpeng accelerează livrările după ce a reluat producția în schimburi duble la mijlocul lunii mai la uzina sa din orașul Zhaoqing din sud, a declarat președintele companiei, He Xiaopeng, analiștilor în această săptămână.
Tesla a adăugat, de asemenea, o a doua tură la uzina sa din Shanghai joi, îndreptându-se spre fabricarea a 2.600 de mașini zilnic, potrivit unei persoane familiarizate cu problema.