21 nov. 2022 | 15:25

Mașinile electrice au în față o mare provocare: de ce bateriile nu sunt soluția „salvatoare”

ACTUALITATE
Mașinile electrice au în față o mare provocare: de ce bateriile nu sunt soluția „salvatoare”

În afară de cercurile în care oamenii cred că poți salva lumea doar cumpărând o mașină alimentată cu baterii, unii oameni chiar încearcă să-și dea seama cum să facă acest lucru cu adevărat posibil.

Creșterea cererii a ridicat prețurile materiilor prime la niveluri record, ceea ce va împiedica adoptarea vehiculelor electrice dacă nu se face nimic pentru a rezolva problema. Fully Charged a investigat acest lucru, iar concluzia nu este foarte încurajatoare. Revista a intervievat mulți oameni care se confruntă cu această creștere a cererii, iar singurul răspuns pentru a obține mai multe mașini electrice la prețuri mai mici este să exploatăm minele și mai mult decât facem în prezent. O altă soluție este de a face bateriile mai dense energetic este de părere Karandeep Singh Bhogal. El este directorul de programe (CPO) la Nexeon, o companie care încearcă să înlocuiască grafitul cu siliciu în anozi pentru a crește densitatea energiei.

Chiar dacă asta merge bine, aceste baterii vor avea nevoie de litiu, cupru, mangan, cobalt, aluminiu, fier și alte materii prime pe care lanțul de producție actual nu le poate furniza. Vom avea nevoie de mai multe mine, ceea ce poate dura între 20 și 25 de ani pentru a fi puse în funcțiune. Reciclarea nu este o opțiune, deoarece nu există suficiente celule pentru toate noile vehicule electrice cu baterie (BEV) de care lumea va avea nevoie până în 2030 sau chiar mai departe.

Jessica Roberts, șeful de prognoză al Benchmark Mineral Intelligence, a subliniat nevoia de noi mine, dar a spus și ceva destul de controversat. Potrivit lui Roberts, există suficiente materii prime pentru schimbarea electrică pe transportul personal, dar unele diferă.

Resurse limitate

Potrivit unui raport al Geological Survey of Finland, lumea poate avea suficient litiu și nichel pentru a face baterii, dar rezervele cunoscute de cobalt sunt insuficiente. Dar cuprul, care este necesar pentru a face fire, motoare, panouri solare, turbine eoliene și o multitudine de componente electrice? Potrivit unui documentar Deutsche Welle care nu mai este online, o mină de cupru a fost acuzată în Chile că generează pulbere cancerigenă care ucide populația locală. Oameni sănătoși precum Fernando Andrés Lillo Jerez au murit de cancer pulmonar fără o explicație rezonabilă pentru asta.

Studiul geologic din Finlanda a concluzionat că „înlocuirea sistemului existent alimentat cu combustibili fosili (petrol, gaz și cărbune), folosind tehnologii regenerabile, cum ar fi panourile solare sau turbinele eoliene, nu va fi posibilă pentru întreaga populație umană globală. Pur și simplu nu există suficient timp și nici resurse pentru a face acest lucru prin obiectivul actual stabilit de cele mai influente națiuni ale lumii.”

Acestea fiind spuse, „sectoarele de energie regenerabilă existente și sistemele tehnologice ale mașinilor electrice sunt doar etape către altceva, mai degrabă decât soluția.”

Studiul geologic din Finlanda consideră că este „o reducere semnificativă a cererii societății pentru toate resursele, de toate tipurile. Acest lucru implică un contract social foarte diferit și un sistem de guvernare radical diferit de ceea ce este în vigoare astăzi.” Acestea fiind spuse, remedierea penuriei bateriei poate doar amâna o soluție reală pentru preocupările pentru care a fost concepută revoluția EV în primul rând.