Maserati a lansat cel mai nou SUV: ce aduce nou Grecale
Maserati a dezvăluit SUV-ul de clasă medie Grecale, răspunsul mărcii Stellantis pentru Porsche Macan și BMW X3.
Grecale, cel de-al doilea SUV Maserati după modelul Levante, va ajunge în reprezentanțele europene în al treilea trimestru și în SUA până la sfârșitul anului.
Va fi disponibil cu un motor obișnuit pe benzină și două versiuni mild-hybrid. O versiune complet electrică va fi lansată în 2023.
Grecale se așează pe o versiune refăcută a platformei Giorgio, care stă la baza SUV-ului de dimensiuni medii Alfa Romeo Stelvio. Va fi construit alături de Stelvio în uzina Stellantis din Cassino, Italia.
Grecale poartă numele unui vânt mediteranean de nord-est, urmând o tradiție de lungă durată Maserati.
Specificații tehnice
Cea mai puternică versiune a lui Grecale, insigna Trofeo, are un motor V-6 de 3,0 litri dublu turbo, bazat pe motorul Nettuno folosit pe mașina sport MC20 de la Maserati. Are 523 CP și un cuplu maxim de 620 newtoni metri.
SUV-ul va fi oferit, de asemenea, la alegere dintre două modele mild-hybrid de 2,0 litri, cu patru cilindri, cu 296 CP pe versiunea GT și cu 325 CP pe versiunea Modena. Ambele au un cuplu maxim de 450 de newtoni metri. Motoarele mild-hibrid folosesc o baterie de 48 de volți, un generator de pornire cu centură și un e-booster.
Toate cele trei versiuni ale Grecale sunt cu tracțiune pe patru roți.
Versiunea Trofeo are o viteză maximă de 285 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde. Versiunile de 2,0 litri au o viteză maximă de 240 km/h și un timp de 0-100 km/h de 5,3 și, respectiv, 5,6 secunde.
Cu o lungime de 4.847 mm până la 4.859 mm, în funcție de versiune, Grecale este cu 150 mm mai scurt decât Levante și cu 160 mm mai lung decât Stelvio. Grecale are un ampatament de 2.901 mm. Are 1.948 mm până la 1.979 mm lățime și 1.659 mm până la 1.670 mm înălțime.
Versiunile Modena si Trofeo au ecartamentul roții din spate lărgit cu 34 mm față de modelul GT, pentru a le accentua caracterul sportiv.
Interiorul are un grup de instrumente clasic cu un panou central de 12,3 inch plus un panou mai mic de confort de 8,8 inch. Majoritatea operațiunilor se fac prin control tactil.
Viitorul electric
Versiunea electrică pe baterie, numită Grecale Folgore, va avea o baterie de 105 kilowați-oră și va furniza un cuplu de până la 800 de newtoni metri. Va avea o arhitectură de 400 de volți, care este utilizată în prezent de majoritatea mașinilor electrice cu baterie.
Versiunea complet electrică a coupe-ului MC20 și a altor viitoare Maserati vor folosi o arhitectură de 800 de volți, care reduce la jumătate timpii de reîncărcare.
Anul viitor Maserati va lansa GranTurismo coupe și GranCabrio decapotabil cu trenuri de propulsie complet electrice și pe benzină.
Până în 2025, Maserati va dezvălui succesori ai sedanului Quattroporte și SUV-ului Levante. Ambele vor veni doar ca mașini complet electrice. O versiune complet electrică a lui MC20 va fi, de asemenea, lansată până în 2025.
Grecale urma să fie lansat în 2021, dar CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a întârziat sosirea SUV-ului.
Tavares a declarat că a amânat lansarea „pentru a se asigura că este absolut acolo unde ar trebui să fie în ceea ce privește potrivirea și finisajul, electronică și infotainment”.