Lipsa infrastructurii din țara noastră ne costă: ce construiesc maghiarii lângă România
Fabrica, care va fi cea mai mare fabrică de baterii din Europa, apare pe măsură ce producătorii de automobile europeni accelerează tranziția către vehiculele electrice.
CATL din China intenționează să construiască o fabrică de baterii de 7,3 miliarde de euro în Ungaria, în timp ce cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume se pregătește pentru a satisface cererea în creștere din partea producătorilor auto mondiali.
CATL a spus despre construcția centralei de 100 GWh (gigawați oră) din orașul Debrecen din estul Ungariei, cea mai mare investiție în străinătate, va începe în acest an după primirea aprobărilor și nu ar trebui să dureze mai mult de 64 de luni.
Odată construită, va fi cea mai mare fabrică de baterii din Europa și a doua CATL din regiune după una din Germania, producând celule și module de baterii pentru producătorii de automobile, inclusiv Mercedes-Benz, BMW, Stellantis și Volkswagen.
Expansiunea vine pe măsură ce producătorii de automobile europeni accelerează tranziția către vehiculele electrice pe piețele lor de origine, determinând creșterea cererii de baterii de la furnizorii locali și provocând o rulare a ofertelor de aprovizionare pentru a evita blocajele de producție.
VW, Mercedes-Benz și Tesla au anunțat sau au început să implementeze planuri majore de extindere a bateriilor în Europa pentru a asigura accesul la celulele și materiile prime vitale și pentru a sprijini strategiile lor de electrificare.
Cea mai mare fabrică de baterii din Europa
Investiția CATL va marca „un salt uriaș în expansiunea globală a CATL”, a spus fondatorul și președintele companiei Zeng Yuqun într-un comunicat vineri.
Compania chineză continuă, de asemenea, cu planuri pentru producția de baterii în America de Nord până în 2026 pentru clienți, inclusiv Ford Motor, a informat Reuters mai devreme, în ciuda tensiunilor dintre Beijing și Washington.
Investiția din Ungaria este, de asemenea, cheie pentru țara din Europa de Est, care devine un hub major pentru vehicule electrice și baterii în Europa.
Debrețin găzduiește o uzină construită de BMW, în timp ce marca Volkswagen Audi are o fabrică în Gyor din vestul Ungariei, iar Mercedes operează una în Kecskemet, în partea centrală a țării.
„Această nouă fabrică europeană de ultimă generație CATL din Ungaria este o altă piatră de hotar pentru extinderea producției noastre de vehicule electrice împreună cu partenerii noștri cheie”, a spus Markus Schaefer, membru al consiliului de conducere al Mercedes-Benz.
CATL a declarat anterior că va începe să furnizeze celule cilindrice BMW din 2025 pentru noua sa serie de vehicule electrice.