Lamborghini a făcut marele anunț: când apare prima mașină full electric a producătorului de lux
După Huracan, Aventador și Urus, a patra serie de modele Lamborghini a primit undă verde. Va fi un coupe pur electric cu 2+2 locuri și va fi lansat în 2028.
Lamborghini intenționează de mult să-și extindă portofoliul de modele. Dar acest lucru nu a fost profitabil atâta timp cât vânzările nu au ajuns la un minim de 8.000 de unități. În 2021, producătorul Sant’Agata Bolognese a vândut 8.405 de unități, iar anul acesta a vândut deja 7.430 de unități în primele nouă luni din 2022, cu 8% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.
De aceea, Lamborghini a primit undă verde pentru cea de-a patra serie de modele la care se gândește încă din 2019, când fostul CEO Stefano Domenicali era la cârma companiei.
Acest GT cu 2+2 locuri nu are încă un nume, dar se știe cu siguranță că va fi primul Lamborghini pur electric și că se va baza pe noua arhitectură unică SSP (Scalable Systems Platform) a Grupului VW. Acesta este în prezent în curs de dezvoltare și din 2026, va fuziona platformele MEB ale VW și Porsche PPE ale Audi într-o singură arhitectură. Primul model de pe noua platformă SPP va fi proiectul Trinity al VW.
O platformă folosită intens
O versiune mai sportivă a acestei platforme va fi folosită de Porsche, Rimac și Lamborghini. Coupe-ul lui Lamborghini ar trebui să ofere o autonomie de peste 600 km și să accelereze de la 0 la 100 km/h în aproximativ 3 secunde.
Conceptul unui Lamborghini GT nu este nou. Primul GT cu 2+2 locuri a fost 400 GT, produs în 250 de exemplare între 1966 și 1968. Acesta a fost urmat de Islero (1968-69), Jarama (1970-76) și Urraco (1973-79). Cu excepția lui Urraco, toate celelalte aveau un motor V12 de 3,9 litri.
A mai existat și Espada, produs între 1968-1978 și propulsat de același V12 de 3,9 litri. Espada și Islero l-au înlocuit pe 400 GT 2+2, Espada fiind modelul mai extravagant.
Mai aproape de vremurile noastre, Lamborghini a introdus sedanul Estoque cu patru uși și patru locuri în 2008. Avea 5,15 metri lungime și venea cu motorul V10 de 5,2 litri al lui Gallardo. Dar în 2010, fostul și actualul CEO al Lamborghini, Stephan Winkelmann, a anunțat că Estoque nu va intra în producția de serie.