Kia și Hyundai merg pe urmele Volkswagen: noul scandal diesel ce poate zdruncina industria auto
Autoritățile germane au percheziționat sediul Hyundai și Kia pentru presupuse dispozitive diesel de înfrângere în 210.000 de vehicule.
Hyundai Motor Co. și Kia Corp se confruntă cu o anchetă de fraudă și poluare a aerului din partea procurorilor din Frankfurt din cauza acuzațiilor că au folosit dispozitive de înfrângere în mașinile diesel pentru a masca emisiile dăunătoare pompate în aer.
Opt sedii din Germania și Luxemburg au fost percheziționate marți de 140 de ofițeri, au declarat procurorii într-un comunicat Ei investighează oameni de la ambii producători de automobile, precum și de la BorgWarner, Inc., care deține acum Delphi Technologies Plc, una dintre cele două companii care ar fi furnizat software-ul pentru motoarele diesel, au spus procurorii.
Un purtător de cuvânt Hyundai a confirmat că birourile germane au fost percheziţionate şi a spus că firma cooperează cu autorităţile.
Cazul acoperă 210.000 de mașini vândute până în 2020 care, spun procurorii, ar fi fost echipate cu software care a redus „masiv” sau a oprit complet reducerea emisiilor atunci când vehiculele erau folosite pe drumuri. Clienților nu li s-a spus că nu respectă regulile UE, potrivit declarației.
Volkswagen încă este bună de plată
Scandalul diesel a tulburat industria auto din 2015, când autoritățile americane au dezvăluit că cercetează Volkswagen AG. S-a răspândit rapid la alți producători de automobile și mai mulți rămân implicați în sonde.
Volkswagen a soluționat acțiunea colectivă din Marea Britanie pentru 242 de milioane de dolari, cu peste 90.000 de șoferi afectați de scandalul emisiilor.
VW nu a admis nicio răspundere, iar termenii și condițiile sunt confidențiale, potrivit unui comunicat al producătorului auto.
Compania va face o contribuție separată pentru cheltuielile de judecată ale reclamanților și alte taxe.
VW și firmele de avocatură Slater & Gordon, Leigh Day și PGMBM, care i-au reprezentat pe reclamanți în acest caz, au declarat miercuri că ambele părți au ajuns la o înțelegere extrajudiciară și au fost soluționate până la 91.000 de cereri.
Producătorul auto s-a confruntat cu numeroase procese din cauza scandalului său de manipulare a motorinelor, după ce utilizarea software-ului conceput pentru a reduce emisiile în timpul testelor de reglementare a fost expusă ca fiind frauduloasă de o investigație din SUA în 2015.