Kia EV6 GT vine să rupă toate topurile: cât costă, când o poți cumpăra

Kia EV6 GT vine să rupă toate topurile: cât costă, când o poți cumpăra

Cea mai recentă iterație a EV-ului emblematic al producătorului auto poate învinge un Huracan Evo de pe linie.

Au fost vremuri bune pentru Ford Mach-E GT în vârful grămezii de mașini e-muscle. Acele zile pline de dominație a performanței se vor încheia în curând când Hyundai va lansa crossover-ul său de performanță EV6 GT. Cu 576 de cai sub capotă și un 0-100 de 3,4 secunde, nici măcar un Huracan Evo nu o poate învinge.

Noul EV6 GT nu trebuie confundat cu EV6 GT-Line existent. Din exterior, sunt în mare parte asemănătoare – cu excepția accentelor de neon și a jantelor de 21 de inch, dar ceea ce este în interior contează cu adevărat. În cazul în care GT-Line AWD a oferit o putere nesemnificativă de 320 CP de la motoarele sale electrice de 165 kW față și 74 kW spate, GT AWD merge cu doi pași mai departe, trântind un motor de 160 kW pe puntea față și unul masiv de 270 kW pe cea spate pentru a produce 576 CP.

Performanță de top

Face un 0-100 în 3,4 secunde cu o viteză maximă de 260 km/oră, cu o zecime de secundă mai rapid decât ediția Mach-E GT Performance, cu 96 de cai putere mai mult de utilizat. Acestea fiind spuse, Mustang oferă mai mult cuplu și o autonomie de rulare mult mai lungă, 450 de km la o încărcare completă, față de doar 330 de km pentru EV6 GT.

Ca și restul gamei EV6, GT va beneficia de arhitectura electrică de 800 V a Hyundai Group, care permite încărcarea rapidă până la 70% din capacitatea bateriei în 18 minute la 350 kW. Exclusiv pentru GT, totuși, sunt trei moduri de conducere noi: GT Drive, My Drive și Drift Mode.

GT Drive „optimizează performanța motoarelor, frânarea, direcția, suspensia, e-LSD și sistemele electronice de control al stabilității (ESC) ale lui EV6 GT în cele mai dinamice setări”, potrivit unui comunicat. „Șoferii pot crea, de asemenea, setări personalizate pentru a se potrivi preferințelor individuale de condus, utilizând modul My Drive.” Adevărata distracție începe cu modul Drift, care împinge cea mai mare parte a puterii către roțile din spate pentru o experiență complet electrificată.

Nu există încă niciun cuvânt despre preț, dar este destul de sigur că vom afla când EV6 va fi pus în vânzare în Q4 2022.