09 aug. 2022 | 18:22

Internetul ne „mănâncă” viața și timpul: unii stau pe net mai mult decât la serviciu. De aia suntem săraci?

ACTUALITATE
Internetul ne

Noi rapoarte privind timpul petrecut pe aplicațiile mobile scot la iveală un adevăr dureros despre cum se scurge viața generațiilor actuale.

Am ajuns să petrecem ore în șir în fața unor ecrane mici și luminoase, uitând că dincolo de acestea mai există o viață de trăit, una reală, cu oameni în jurul nostru, făcând activități diverse, simțind, cunoscând, explorând.

Unii dintre noi petrec în mediul online mai mult timp decât stau la serviciu, or aici s-ar putea să avem unul dintre motivele pentru care ne plângem de lipsa resurselor materiale. Desigur, cauzele sărăciei sunt multiple, dar dacă acele 5 ore petrecute degeaba dând scroll ar fi investite într-un al doilea job sau în ceva creativ, ce-ți aduce plus valoare existențială, sigur te-ai simți mult mai bine și financiar și sufletește.

Din nefericire, se pare că situația se înrăutățește

Timpul mediu petrecut pe aplicațiile mobile crește. De exemplu, la ora actuală avem în lume 13 țări în care oamenii petrec zilnic, în medie, peste patru ore pe zi. E vorba despre Indonezia, Singapore, Brazilia, Mexic, Australia, India, Japonia, Coreea de Sud, Canada, Rusia, Turcia, S.U.A. și Regatul Unit. În Indonezia, Singapore și Brazilia oamenii stau chiar mai mult pe net în acest scop.

În al doilea trimestru al anului 2020, utilizatorii din Singapore petreceau 4,1 ore în aplicații. Acum, aceasta a crescut la 5,7 ore. În Australia, utilizatorii au trecut de la 3,6 ore la 4,9 ore de la T2 2020 la T2 2022. Ambele cazuri înregistrează o creștere cu 40% a timpului petrecut de utilizatori în aplicațiile lor mobile.

Cifrele la care am făcut referire mai sus sunt preluate dintr-o analiză recent efectuată de compania data.ai. Tot din acest raport aflăm că Instagram se situează pe primul loc la nivel mondial după numărul de descărcări, în timp ce TikTok e lider, după cheltuielile consumatorilor, în ceea ce privește aplicațiile non-gaming.