Început de săptămână prost pentru Mercedes: ce se întâmplă cu Rivian
Mercedes-Benz și Rivian suspendă o colaborare planificată pentru a construi autoutilitare electrice în Europa, care a fost semnată cu doar trei luni în urmă, au spus cele două companii, deoarece producătorul de vehicule electrice din SUA se concentrează pe afacerile sale interne.
Mercedes-Benz Vans și Rivian au semnat în septembrie un memorandum de înțelegere pentru o societate mixtă care va produce în următorii câțiva ani două camionete mari, complet electrice, într-o fabrică din Europa Centrală sau de Est.
Furgonetele urmau să fie construite pe o linie de producție comună la Jawor, Polonia, una bazată pe platforma VAN.EA a Mercedes, iar cealaltă bazată pe platforma electrică Rivian Light Van.
Dar proiectul a fost întrerupt pe termen nelimitat, au declarat cele două companii. Mercedes într-un comunicat de presă a citat „reprioritizarea continuă a proiectelor” a lui Rivian.
Rivian a spus că se va concentra pe consumatorii și pe afacerile sale comerciale existente.
„În acest moment, ne concentrăm asupra afacerii noastre de consumatori, precum și a afacerii noastre comerciale existente, reprezintă cele mai atractive oportunități pe termen scurt de a maximiza valoarea pentru Rivian”, a declarat directorul executiv RJ Scaringe în declarația lui Rivian.
Afacerea comercială a lui Rivian include platforma RCV a producătorului auto care stă la baza camionetei Amazon pe care Rivian o construiește în Illinois. Compania are un contract pentru a furniza 100.000 de dube electrice de livrare gigantului comerțului electronic, cel mai mare investitor al său.
Mercedes merge mai departe
Oprirea parteneriatului vine în momentul în care Mercedes-Benz Vans își reorganizează rețeaua de producție europeană și îi oferă lui Mercedes un partener de producție mai puțin în camionete comerciale ușoare, care au fost în trecut produsul unor joint-ventures și colaborări de producție.
Compania a confirmat că și fără implicarea lui Rivian va construi prima sa fabrică de camionete electrice în Jawor, în așteptarea aprobării condițiilor, inclusiv semnarea subvențiilor pentru investiția sa în țară.
Producătorul de furgonete, o divizie a Mercedes-Benz, a semnat o declarație de intenție cu guvernul polonez și alți parteneri pentru a adăuga fabrica de furgonete la site-ul său Jawor, unde produce motoare cu ardere și baterii pentru mașini Mercedes-Benz.
Fabrica va fi a patra din rețeaua europeană de producție de autoutilitare Mercedes-Benz, pe care o reorganizează pentru a produce numai autoutilitare complet electrice construite pe platforma VAN.EA.
Gamă complet electrică până în 2025
Platforma VAN.EA va fi folosită pentru autoutilitare comerciale medii și mari, complet electrice, a spus Mercedes. Până în 2025, toate modelele de furgonete Mercedes nou introduse vor fi doar electrice.
Pe lângă Jawor, la Duesseldorf, Germania, vor fi construite autoutilitare complet electrice; Ludwigsfelde, Germania; și Vitoria, Spania.
Fabrica din Duessdeldorf construiește deja autoutilitara Sprinter cu panou mare de generația actuală, complet electrică; o nouă generație va începe producția acolo în a doua jumătate a anului viitor, a spus Mercedes. Sprinterele electrice deschise vor fi construite la Ludwigsfelde începând cu 2024.
Vitoria va continua să producă autocamionete medii full electrice, EQV și (e)Vito, modelele trecând la arhitectura VAN.EA la mijlocul anilor 2020.
Furgonetele mici electrice (Citan, Clasa T) vor continua să fie construite de Renault în fabrica sa din Maubeuge, Franța, pe arhitectura Alianței Renault-Nissan.
Principalii producători de furgonete din Europa oferă tot mai multe modele complet electrice.
Stellantis oferă deja versiuni electrice ale întregii sale game pentru Citroen, Peugeot și Opel, precum și majoritatea modelelor și furgonetelor Fiat pe care le construiește pentru Toyota.
Renault va oferi în curând trei dimensiuni de furgonetă complet electrică, iar Ford își transformă, de asemenea, gama.