Încă un efect grav al pandemiei, despre care se vorbește mai puțin: deja te afectează, dar te-ai obișnuit

Încă un efect grav al pandemiei, despre care se vorbește mai puțin: deja te afectează, dar te-ai obișnuit

Criza sanitară pandemică, pe care o înfruntăm de aproximativ doi ani, a adus numeroase schimbări în viața noastră.

De la felul în care interacționăm cu alții, la călătorii și rutină zilnică, totul a căpătat noi nuanțe, în ultimele luni. Ei bine, se pare că acest moment de criză ne-a schimbat radical și maniera în care ne hrănim.

Nici măcar nu mai mâncăm ca înainte

Din cauza faptului că accesul la restaurante este limitat, de anumite măsuri menite să prevină răspândirea virusului în comunitate, oamenii și-au schimbat radical maniera de a se hrăni. De asemenea, această schimbare survine și pe seama altor factori. De exemplu, oamenii muncesc mai mult, fie de acasă fie de la birou, și-au pierdut răbdarea de a găti sau unii dintre ei nu mai dispun de resursele financiare de dinainte de criza sanitară.

Acesta fiind contextul, se pare că acum oamenii au cam renunțat la mâncarea obișnuită în favoarea snack-urilor.

Ne hrănim cu gustări și astfel mai trece o zi în care avem stomacul plin, uitând de sentimentul de a ne aduna în jurul mesei, plină cu preparate culinare diverse.

Mai mult decât atât, se pare că această tendință de tranziție către consumul de snack-uri a fost determinată în mare parte de social media. Mai mult de jumătate dintre consumatorii la nivel mondial spun că social media i-a inspirat să încerce o gustare nouă în ultimul an (55%) – cu procentaje și mai mari ale generației Z (70%) și ale milenialilor (71%).

Când vine vorba despre preferința românilor pentru gustări, 76% dintre persoanele care mănâncă snack-uri de două sau mai multe ori pe săptămână consumă biscuiți dulci, 74% preferă ciocolata, 69% biscuiți sărați, 66% chipsuri și 56% batoane diverse. Când vine vorba de ciocolată, 74% dintre persoanele intervievate spun că nu își pot imagina o lume fără ea, conform datelor unui studiu realizat anual de gigantul american al industriei snack-urilor Mondelez împreună cu The Harris Poll și Next Atlas.

În cadrul acestui sondaj au fost chestionați 3055 de adulți la nivel mondial.

Citește și: