13 dec. 2022 | 00:41

În țara sărăciei, oamenii fac nazuri la cadouri: e ireal cum reacționează românii, când nu le place ceea ce primesc

ACTUALITATE
În țara sărăciei, oamenii fac nazuri la cadouri: e ireal cum reacționează românii, când nu le place ceea ce primesc

Suntem deja în minunata lună a cadourilor și nu putem să nu vorbim despre ceea ce primim și oferim, în contextul sărbătorilor de iarnă.

Deși suntem o țară săracă și cu mulți oameni nevoiași, numeroși români preferă să dea mai departe cadourile ce nu le sunt pe plac.

Cu alte cuvinte, indiferent de puterea noastră financiară, avem preferințele noastre și, dacă nu ne este pe plac ceea ce ni se oferă sub formă de dar de către persoanele dragi, nu aruncăm la coșul de gunoi acel cadou, ci-l dăm mai departe, cu gândul că vom reuși, prin gestul nostru, să facem altă persoană fericit.

Românii sunt săraci, dar fac mofturi la cadouri

Potrivit datelor unui sondaj online Ipsos Digital, 49% dintre români dau mai departe cadourile de Crăciun care nu le plac, comparativ cu doar 11% dintre spanioli, 17% dintre francezi și 25% dintre italieni.

„Suntem o cultură foarte pragmatică, și nu foarte bogată, așa că un dar nefericit, făcut mai departe cadou, ne rezolvă multe probleme. Nu ne chinuim prea mult sa le vindem – ce e drept, în afara unor grupuri pe facebook, nu avem o piață a trocului dezvoltată în România – sau să le schimbăm. Schimbatul cadoului, ca și datul înapoi celui de la care l-am primit, par a fi acțiuni tabu, căci presupun o onestitate dureroasă față de rude și prieteni și riscul de a răni pe cineva emoțional. Și cum putem face asta când una dintre vorbele care circulă pe buzele tuturor în perioada Sărbătorilor este ‘De Crăciun fii mai bun!‘?, explică Alina Stepan, CEO Ipsos.

Referindu-ne la spiritul sărbătorilor, chiar și specialiștii admit faptul că noi, ca popor latin, resimțim ceva aparte în această perioadă.

„Deși ultimii trei ani au coborât foarte mult barierele consumatorilor față de cumpărăturile online, mulți oameni spun că altfel se simte magia Sărbătorilor în magazine. Suntem un popor latin, gregar, sensorial și deprivat în ultimii doi ani de Sărbători de iureșul și oboseala cumpărăturilor de care, deși le criticăm, nu ne putem lipsi.”, comentează Alina Stepan, CEO Ipsos România.