Ia-ți adio de la mașinile second-hand în România: șoferii sperau să nu se întâmple asta, dar a fost inevitabil
În contextul scumpirilor tot mai accentuate la toate bunurile și serviciile de larg consum, șoferii români sperau ca măcar piața de vehicule second-hand să nu fie afectată de inflație. Inevitabilul s-a produs, însă, spre dezamăgirea cruntă a celor ce aveau în plan achiziționarea unei mașini rulate, anul acesta.
Un studiu care a analizat evoluția prețurilor pe piața de mașini rulate socate la iveală că acestea s-au scumpit atât de mult, încât au ajuns să depășească prețurile de catalog pentru un model nou.
Practic, e mai convenabil să-ți cumperi o mașină nouă, decât una rulată, de pe piața second-hand din țara noastră.
Șoferii sunt dezamăgiți
Din cauza cererii explozive de pe piață, prețurile au escaladat, spun reprezentanții industriei auto. Anul trecut, românii au cumpărat aproape 400 de mii de mașini second-hand, o creștere cu 4% față de 2020.
Tot mai mulți români s-au îndreptat către zona de vehicule rulate, în condițiile în care marii producători de automobile au probleme pe lanțurile de aprovizionare și astfel apar întârzieri chiar și de câteva luni la livrări. Pe de altă parte, la creșterea accelerată a prețurilor au mai stat și alți factori. De exemplu, stocurile de mașini second hand sunt foarte afectate și limitate, din cauza restricțiilor de circulație care încă persistă în întreaga lume, ca răspuns la criza sanitară globală.
Nu puține sunt vocile din rândul șoferilor care spun că, efectiv, nu se așteptau să le fire răpită și șansa de a-și schimba mașina, anul acesta. Totuși, deși traversăm multiple crize, iar prețurile mașinilor au explodat, când vine vorba despre achiziționarea unui autovehicul, fie el și rulat, românii se orientează tot către mărcile consacrate și de lux. Astfel, rapoartele oficiale ne arată că cele mai populare mărci au fost Volswagen, Audi și BMW. În 2021 au fost publicate pe internet un total de 240.000 de anunțuri online. Majoritatea vânzărilor au fost înregistrate în martie (aproape 25.000), iar cele mai puține în decembrie (sub 16.000).
Acestea fiind spuse, putem afirma că românii își pot lua „adio” de la mașinile second-hand, cel puțin în cazul în care nu sunt dispuși să plătească pe acestea mici averi, nejustificate.