06 iun. 2022 | 14:25

Hyundai continuă să inoveze: cum se schimbă transportul maritim

ACTUALITATE
Hyundai continuă să inoveze: cum se schimbă transportul maritim

Există câteva avertismente atașate acestei realizări.

Navele autonome tocmai au făcut un mic, dar important pas înainte. Filiala Avikus a Hyundai spune că a finalizat prima navigație autonomă din lume a unei nave mari peste ocean. Prism Courage a părăsit Freeportul din Golful Mexic pe 1 mai și a folosit sistemul HiNAS 2.0 alimentat de AI al Avikus pentru a conduce nava pentru jumătate din călătoria sa de aproximativ 12.427 mile către terminalul GNL Boryeong din vestul Chungcheong din Coreea de Sud. Provincie.

Tehnologia de autodirecție de nivel 2 a fost suficient de bună pentru a ține cont de alte nave, vremea și înălțimile diferite ale valurilor.

Autonomia a scutit echipajul de ceva de lucru, desigur, dar este posibil să fi ajutat și planeta. Avikus susține că planificarea optimă a rutei HiNAS a îmbunătățit eficiența combustibilului Prism Courage cu aproximativ șapte procente și a redus emisiile cu cinci procente.

Viitorul navigatului

După cum probabil ai ghicit, isprava nu a inaugurat o eră a transportului fără echipaj. Cealaltă jumătate a călătoriei încă a necesitat intervenție umană, iar cea mai mare parte a traseului a fost în larg. Ar fi fost mai greu pentru un sistem autonom să controleze întreaga călătorie, în special în porturile unde andocarea și căile navigabile pline ar reprezenta provocări suplimentare.

Avikus plănuiește să comercializeze HiNAS 2.0 până la sfârșitul anului. Și chiar dacă transportul complet bazat pe inteligență artificială nu este nicăieri la orizont, compania speră că autonomia sa de Nivel 2 va atenua lipsa echipajului, va îmbunătăți siguranța și va reduce impactul asupra mediului al transportului maritim.

Hyundai se așteaptă, de asemenea, să aducă această navigație la ambarcațiunile de agrement, nu doar la navele comerciale gigantice.

Următoarea călătorie de plăcere la bordul unui cabin cruiser sau a unui iaht ar putea să nu necesite ca un căpitan să fie întotdeauna la cârmă.