02 feb. 2022 | 12:25

Huawei s-a dus în cap, rău: e doar o relicvă din ce a fost odată

ACTUALITATE
Huawei s-a dus în cap, rău: e doar o relicvă din ce a fost odată

2021 a fost un alt an „carusel” pentru piața europeană a smartphone-urilor.

Au existat semne care sugerau că piața își va reveni după un 2020 dificil, în timpul căruia pandemia de COVID-19 a lovit puternic regiunea, provocând probleme atât pe partea cererii, cât și a ofertei. Cu toate acestea, impactul COVID-19 a continuat până în 2021, iar apoi Europa s-a confruntat cu o nouă provocare, deficitul global de componente care a lovit regiunea spre jumătatea anului.

„Este grozav să vedem piața europeană de smartphone-uri în creștere în 2021, dar asta spune doar jumătate din poveste; Impactul COVID-19 a dus la o scădere anuală de 14% a vânzărilor în 2020, ceea ce înseamnă că piața este încă cu mult sub nivelurile pre-pandemie”, a declarat Jan Stryjak, Directorul asociat al Counterpoint Research.

Deci, în timp ce piața totală europeană de smartphone-uri a reușit să crească cu 8% în 2021, aceasta a fost doar o recuperare parțială.

Samsung rămâne liderul pieței, cu o cotă de 32%. Însă, din producătorii de top, compania coreeană a avut cea mai mică creștere, de 6%.

Apple a crescut cu 25% față de 2020 și are acum o cotă de 26% din piața europeană.

huawei

Huawei nu își revine

Compania americană este urmată de mai mulți producători chinezi – Xiaomi, Oppo, Realme și Vivo. Ultimii doi au înregistrat și cele mai importante creșteri, 162%, respectiv 207%, însă cota lor este undeva la 1-2% din piață.

Rămas fără acces la tehnologii americane, Huawei și-a continuat declinul abrupt și a scăzut anul trecut cu aproape 90%. Acum, Huawei are mai puțin de 1% din piața europeană de smartphone-uri.

„Un factor major de luat în considerare este, totuși, declinul Huawei. Vânzările Huawei au scăzut cu aproape 90% anual în Europa în 2021, lăsându-l pe o cotă de piață mai mică de 1% și pe locul 8 (în scădere față de locul 4 în 2020). Dar, în timp ce Huawei a mai avut încă un an de uitat în Europa, alți furnizori, în special unii dintre concurenții chinezi, au avut cu siguranță un an de sărbătorit”, a adăugat Stryjak.