GM și Ford vor să schimbe industria: ce planuri au pentru mașinile autonome
GM și Ford doresc să implementeze până la 2.500 de vehicule anual, maximul permis prin lege, pentru servicii de partajare a călătoriei și livrare. Nici nu solicită aprobarea pentru a vinde vehicule cu conducere autonomă consumatorilor.
Autoritățile de reglementare a siguranței auto din SUA vor prelungi termenul limită pentru participarea publicului cu privire la petițiile General Motors și Ford Motor care urmăresc să implementeze un număr limitat de vehicule cu conducere autonomă, fără comenzi umane, cum ar fi volanele și pedalele de frână.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a făcut joi prelungirea cu 30 de zile a comentariului public cu privire la cererile producătorului de automobile, după ce orașe precum San Francisco și Oakland, California, agențiile de transport de stat, Asociația Națională a Oficialilor de Transport Oraș și alții au căutat mai mult timp pentru a analiza cererile de scutire.
San Francisco a spus că petițiile ridică „numeroase probleme tehnice și politice complexe care implică siguranța vehiculelor care necesită o analiză semnificativă”.
San Francisco a remarcat că „este locația cu cele mai intense teste de vehicule automatizate până în prezent… Ca atare, avem informații valoroase de oferit și vom fi afectați în mod semnificativ de rezultatul petiției”.
GM și Ford vor să revoluționeze transportul
NHTSA are autoritatea de a acorda petiții pentru a permite unui număr limitat de vehicule să opereze pe drumurile din SUA fără controale umane necesare.
Ambii producători de automobile vor să implementeze până la 2.500 de vehicule anual, maximul permis prin lege, pentru servicii de partajare și livrare. Nici nu solicită aprobarea pentru a vinde vehicule cu conducere autonomă consumatorilor.
GM și unitatea sa de tehnologie de conducere autonomă Cruise au dezvăluit în februarie că au solicitat NHTSA permisiunea de a desfășura vehicule cu conducere autonomă fără volane, oglinzi, semnalizatoare sau ștergătoare de parbriz.
Petiția Ford depusă în iulie 2021 a fost nedezvăluită anterior până la publicarea NHTSA luna trecută.
Ford a declarat că intenționează să implementeze un vehicul autonom de transport și livrare de pachete la începutul acestui deceniu.
GM vrea să-și instaleze vehiculul Origin, care are uși asemănătoare metroului și fără volan. GM spune că vehiculele vor cere pasagerilor să-și închidă centura de siguranță înainte de călătoriile autonome.
În 2018, GM a solicitat NHTSA să permită o mașină construită pe un Chevrolet Bolt fără roți de direcție sau pedale de frână pe drumurile din SUA. La sfârșitul anului 2020, GM a retras petiția.