Gigantul TikTok, acuzat că practică tratamentul preferențial. N-ai milioane de fani, nu exiști
Recent, TikTok a folosit un sistem de moderare pe două niveluri care oferea tratament preferențial celor mai populari utilizatori, în detrimentul celorlalți.
Publicația Forbes a obținut o înregistrare audio a unei întâlniri din septembrie 2021, în care compania a detaliat o caracteristică internă numită „etichete de creatori”, care ar fi fost rezervată conturilor cu peste 5 milioane de urmăritori.
Referitor la algoritmul de moderare a acelor utilizatori, mulți dintre ei influenceri și celebrități, TikTok i-a filtrat printr-o nișă separată de moderare, astfel că devine din ce în ce mai clar că gigantul face diferențe între utilizatori, oricât de incorect ar putea să pară acest lucru.
„Nu vrem să tratăm acești utilizatori ca pe oricare alții. Ar trebui să existe puțin mai multă clemență, aș spune”, a declarat un angajat de la TikTok’s Trust and Safety, în timpul întâlnirii, potrivit Forbes. Pe site-ul soficial, compania afirmă că regulile comunității se aplică egal tuturor celor care au conturi pe TikTok.
TikTok neagă acuzațiile
Companiei i s-a solicitat un punct de vedere, însă nu a răspuns imediat. Un purtător de cuvânt al TikTok a declarat pentru Forbes că, totuși, filtrele „nu sunt mai indulgente la moderarea conturilor cu peste 5 milioane de urmăritori”, adăugând că nu ar existat niciun filtru special pentru cei care au milioane de urmăritori.
De altfel, TikTok nu ar fi prima companie care își tratează diferit utilizatorii, în funcție de cât de influenți sunt. În 2021, The Wall Street Journal a detaliat modul în care sistemul XCheck, de la Meta, a permis milioanelor de utilizatori influenți de pe Facebook și Instagram să „calce cu bocancii” peste regulile aplicabile, de altfel, tuturor – în teorie.
Într-un incident descris în raport, sistemul i-ar fi „blocat” pe moderatorii Facebook să elimine fotografiile nud pe care fotbalistul Neymar le-a publicat pe contul său. Acestea o aveau în prim-plan pe o femeie care îl acuzase de agresiune sexuală. Postarea a fost vizionată de peste 60 de milioane de ori înainte ca Meta să ia măsuri. În plus, compania nu a suspedat contul lui Neymar, deși așa ar fi fost firesc.