Gigantul din Europa care vrea să rezolve criza globală de cipuri: investiție de 3 miliarde
Bosch intenționează să investească mai mult de 3 miliarde de dolari în afacerea sa de semiconductori aflată în creștere până în 2026
Investiția va aborda o serie de nevoi ale industriei semiconductoarelor, inclusiv adăugarea de centre de testare, cercetarea de noi tipuri de cipuri și, cel mai important, noi capacități de producție de cipuri în Germania.
În ultimele 18 luni, deficitul de microcipuri a determinat producătorii de automobile din întreaga lume să anuleze 13 milioane de vehicule din programul de producție, potrivit AutoForecast Solutions.
Dar veștile proaste din planul agresiv al lui Bosch: investiția nu va fi destinată exclusiv industriei auto.
Bosch, cel mai mare furnizor de piese auto din lume, are un portofoliu global extins de produse electronice, variind de la aparate de cafea și prăjitoare de pâine la sisteme de securitate pentru casă, unelte electrice, produse de supraveghere video și unități de aer condiționat.
„Microelectronica este viitorul și este vitală pentru succesul tuturor domeniilor de afaceri Bosch”, a declarat președintele Bosch, Stefan Hartung, într-o declarație publicată miercuri în legătură cu Bosch Tech Day din Dresda, Germania. „Deținem o cheie principală pentru mobilitatea de mâine”.
„Microelectronica este viitorul și este vitală”
Furnizorul dorește să rezolve nu numai cererea sa pentru mai multe microcipuri, ci și a Europei. Investiția va fi făcută ca răspuns la Legea europeană a cipurilor, Uniunea Europeană și guvernul federal german furnizând o parte din finanțare pentru a încuraja investițiile pentru a stimula industria europeană a microelectronicei.
Liderii guvernelor europene speră să dubleze ponderea Europei din producția globală de semiconductori de la 10% acum la 20% până la sfârșitul deceniului.
„Europa poate și trebuie să își valorifice propriile puncte forte în industria semiconductoarelor”, a spus Hartung în declarație. „Mai mult ca oricând, obiectivul trebuie să fie producerea de cipuri pentru nevoile specifice ale industriei europene”.
Dar producția suplimentară oriunde în lume va ajuta cu siguranță la atenuarea luptei globale pentru chipuri.
Lipsa de cipuri a început în primele luni ale pandemiei de COVID-19, când mulți clienți industriali au anulat comenzile de cumpărare pe termen lung de la producătorii de cipuri, considerând că fabricile auto vor rămâne închise luni de zile, iar consumatorii aflați în casă nu ar fi interesați să cumpere mașini noi.