Gigantul auto care atacă Europa: cum vrea să concureze cu granzii europeni

Gigantul auto care atacă Europa: cum vrea să concureze cu granzii europeni

Nio intenționează să lanseze o rețea de leasing și schimb de baterii în Europa pentru a reduce costurile pentru utilizatori.

Startup-ul chinezesc de mașini electrice Nio încearcă să obțină o parte din piața în creștere a vehiculelor electrice din Europa prin lansarea unei rețele de leasing și schimb de baterii pentru a reduce costurile pentru utilizatori, a declarat cofondatorul său, Qin Lihong, pentru Reuters.

Nio intenționează să construiască 1.000 de stații de schimb de baterii în afara Chinei până în 2025, majoritatea în Europa, pentru a deservi gama extinsă de vehicule electrice pe care va începe să le vândă anul acesta în Germania și alte piețe, a declarat Lihong, care este și președintele Nio.

În ultimul an, Nio a experimentat închirierea și schimbarea bateriilor în Norvegia cu ES8, un SUV cu propulsie electrică. Compania a vândut 800 de SUV-uri și a instalat două stații de schimb în Norvegia, au spus directorii. Nio va lansa și alte modele în Europa, inclusiv sedanurile ET7 și ET5, începând cu acest an.

Nio a deschis luna aceasta prima fabrică de peste mări în Ungaria pentru a produce produse energetice, cum ar fi stațiile de schimb de baterii, care sunt costisitoare de expediat din China din cauza dimensiunii lor, a spus Qin.

Concurență serioasă

În centrul mișcării Nio de a atrage cumpărătorii de mașini europeni se află separarea bateriei – cea mai scumpă componentă a vehiculului electric – de proprietate pentru a reduce costurile inițiale.

Stațiile de schimb de baterii de la Nio promit, de asemenea, că vor trimite șoferii cu o baterie nouă, complet încărcată în doar câteva minute, mai rapid decât alternativele actuale de încărcare.

Strategia l-a diferențiat pe Nio de rivalii de pe piața de vehicule electrice din China, dar transferă costurile – și riscurile – către companie, un motiv pentru care majoritatea producătorilor auto consacrați au căutat alte modalități de a reduce costurile bateriilor și de a crește eficiența încărcării.

Qin a spus că Nio caută, de asemenea, să se asocieze cu o companie de administrare a activelor din Europa pentru a finanța deținerea bateriilor pentru leasing, deoarece începe să lanseze vânzările în acest an.

Acesta a mai declarat că experimentul a dat startup-ului în vârstă de șapte ani încredere că oferta sa de vehicule electrice este „cu mult înainte” față de vehiculele electrice de la producători de automobile precum BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen Group și gata să concureze pe piața lor de origine.

Nio vinde ES8 în Norvegia fără baterie de la echivalentul a puțin peste 52.000 USD. Cumpărătorii pot plăti puțin peste 8.700 USD pentru a deține un pachet de baterii de 75 kWh. Aproape toți au ales să plătească o taxă lunară de abonament echivalentă cu 135 USD, a spus Nio.

Etichete: