General Motors și LG lucrează împreună: ce urmează să construiască
LG Energy Solution intenționează să cheltuiască împreună cu General Motors 2,1 miliarde de dolari.
LGES și GM urmează să finanțeze proiectul în mod egal prin Ultium Cells, societatea mixtă deținută de cei doi giganți. Cu alte cuvinte, numărul de fabrici de baterii pe care cele două companii le împart ar ajunge la cifra trei, au arătat dosarele de reglementare ale LG Chem.
LGES a refuzat să ofere detalii despre locația sau capacitatea de producție a noii fabrici.
În decembrie, Reuters a raportat că GM a propus construirea unei fabrici de baterii de 2,5 miliarde de dolari lângă Lansing, Michigan, cu LGES.
LGES deține peste 20% din piața globală a bateriilor pentru vehicule electrice și are relații comerciale cu majoritatea numelor mari de pe piață inclusiv cu Tesla, Volkswagen AG și Hyundai Motor Co, printre altele.
De asemenea, asiatici construiesc deja două fabrici cu GM în Ohio și Tennessee care vor putea produce 70 GWh de baterii, care ar putea alimenta aproximativ 1 milion de vehicule electrice până în 2024.
GM investește în mașini electrice
În altă ordine de idei, General Motors a anunțat că va investi 7 miliarde de dolari în Michigan, o mare parte din acestea având ca scop creșterea dramatică a producției de camionete electrice de dimensiuni mari, intensificând lupta cu rivalul Ford pentru supremația vehiculelor electrice în America de Nord.
GM a declarat că fabricile Detroit-Hamtramck și Orion Township vor putea construi peste 600.000 de camioane electrice pe an până la sfârșitul anului 2024, cu alte trei fabrici din Tennessee, Ontario și Mexic, crescând capacitatea totală de producție de vehicule electrice în America de Nord la peste un milion de unități până la sfârșitul anului 2025.
LGES are unități de producție în Statele Unite, China, Coreea de Sud, Polonia și Indonezia.
Anunțul său a venit înainte de debutul companiei la bursă, la sfârșitul acestei săptămâni, după lansarea celei mai mari oferte publice inițiale din Coreea de Sud. Oferta publică a atras oferte în valoare de 12.8 miliarde de dolari de la investitori instituționali și 96 de miliarde de dolari de la investitori de retail.