Ford trece prin momente grele: numărul uriaș de oameni care urmează să fie dați afară
Noua unitate Ford Blue responsabilă de producerea vehiculelor cu motor cu ardere internă, precum și alte operațiuni salariate, sunt vizate pentru reduceri, a raportat Bloomberg.
Ford Motor se pregătește să reducă până la 8.000 de locuri de muncă în următoarele săptămâni, deoarece producătorul auto încearcă să mărească profiturile pentru a finanța planul său pentru piața vehiculelor electrice.
Eliminările vor veni în nou-înființată unitate Ford Blue responsabilă cu producerea vehiculelor cu motor cu ardere internă, precum și alte operațiuni salariate din întreaga companie, au spus sursele publicației citate. Planul nu a fost încă finalizat și detaliile încă se pot schimba.
Mișcarea ar marca un pas semnificativ în planul CEO-ului Jim Farley de a reduce costurile cu 3 miliarde de dolari până în 2026. El a spus că dorește să transforme Ford Blue în „motorul profitului și al numerarului pentru întreaga întreprindere”.
În martie, Farley a restructurat radical Ford, împărțind fabricarea mașinilor în două prin crearea unității „Model e” pentru a extinde ofertele de vehicule electrice și „Ford Blue” pentru a se concentra pe mașinile cu ardere internă, cum ar fi SUV-ul Bronco.
Totul pentru vehicule electrice
Farley a spus că reducerea personalului este o cheie pentru creșterea profiturilor, care s-au evaporat pe Mustang Mach-E electric și alte modele plug-in pe fondul creșterii costurilor cu mărfurile și garanția.
„Avem prea mulți oameni”, a spus Farley la o conferință auto Wolfe Research în februarie. „Această echipă de management crede cu fermitate că portofoliile noastre ICE și BEV au un câștig redus.”
Acțiunile Ford au scăzut cu 39% în acest an, mai rău decât pe piața în general, pe fondul temerilor de inflație și a blocajelor din lanțul de aprovizionare care afectează industria auto.
În martie, Farley a majorat cheltuielile pentru vehicule electrice la 50 de miliarde de dolari și a stabilit un plan pentru a construi 2 milioane de vehicule electrice cu baterie anual până în 2026, după ce a vândut doar 27.140 în SUA anul trecut. Luna trecută, vânzările de vehicule electrice ale Ford au crescut cu 77% față de anul trecut, când a lansat noul pickup electric F-150 Lightning.
Pentru a finanța ambițiile electrice ale Ford, Farley a spus că are nevoie de modelele tradiționale pe benzină ale companiei pentru a câștiga mai mulți bani.
„Finanțarea pentru acele 50 de miliarde de dolari se bazează pe operațiunile noastre principale din domeniul auto”, a spus Farley într-un interviu din martie pentru Bloomberg Television. „De aceea am creat un grup separat numit Ford Blue, pentru că avem nevoie ca ei să fie mai profitați pentru a finanța asta.”