Ford nevoită să ia o măsură fără precedent în Europa: ce se întâmplă cu modelele Fiesta și Focus
Ford nu mai primește comenzi pentru Fiesta și Focus.
Ford restricționează sever disponibilitatea modelelor sale cheie Fiesta și Focus pentru comandă în toată Europa, închizând registrele de comenzi pentru ambele modele până la o nouă notificare.
Aceasta înseamnă că doar modelele preconfigurate pot fi comandate până la o nouă ordine, deoarece producătorul auto răspunde la termene de livrare excesiv de lungi, potrivit unui raport publicat de Automobilwoche.
„Datorită cererii bune a clienților, dar și din cauza situației de producție, în prezent avem termene de livrare de până la 12 luni în unele cazuri pentru diverse serii de modele”, a declarat un purtător de cuvânt Ford pentru Automobilwoche.
Am închis disponibilitatea gratuită a comenzilor pentru dealerii noștri de pe Ford Focus și Ford Fiesta, printre altele, în urmă cu ceva timp”, a spus purtătorul de cuvânt. „Cu toate acestea, oferim volumul de producție disponibil dealerilor noștri sub formă de unități prestabilite bazate pe cererea clientului.”
El a adăugat că acesta este modul Ford de a se asigura că oamenii își vor primii mașinile și astfel comenzile pot fi onorate și că volumul de producție disponibil poate fi utilizat în cel mai bun mod posibil.
Industria auto nu scapă de probleme
Markus Thal, șeful consiliului de întreprindere de la fabrica Ford din Saarlouis, Germania, care construiește Focus, a confirmat măsura neobișnuită și a spus legat de comenzile primite în prezent că acestea vor începe să fie livrate în 2023.
Potrivit reprezentanților angajaților, Ford se așteaptă acum la o producție anuală de doar 117.000 de mașini Focus pentru anul curent, în scădere față de 195.000 de unități planificate inițial.
Pentru 2023, în prezent sunt încă planificate aproximativ 143.000 de unități, potrivit Thal.
Cu toate acestea, nu este sigur dacă această cifră poate fi atinsă, deoarece producția este puternic influențată de blocajele continue ale lanțului de aprovizionare, în special pentru semiconductori.
Un alt factor de complicare este situația de pe piața energiei.
De asemenea, este incert cum va reacționa forța de muncă de la fabrica din Saarlouis la decizia conducerii Ford de a construi noi mașini electrice în Valencia, Spania, mai degrabă decât în Saarlouis, adăugând la îngrijorările lucrătorilor cu privire la viitorul fabricii.