Ford lansează un nou Raptor: tot ce știm despre noul model
Versiunea hardcore a noului pick-up capătă un nou aspect inspirat de F-150 și o creștere substanțială a puterii.
Pick-up-ul Ranger Raptor de la Ford și-a schimbat motorul turbo diesel de 2,0 litri cu un V6 pe benzină de 3,0 litri substanțial mai puternic și a suferit o reproiectare radicală influențată de F-150 Raptor de pe piața americană.
Va fi prima versiune a noului Ranger de a patra generație care va fi pusă în vânzare în Europa, iar livrările vor începe la sfârșitul verii. Camionul standard, dezvăluit în 2021, va urma până la sfârșitul acestui an.
Noul V6 twin-turbo pe benzină de 3,0 litri produce 284 CP. Deși Ford nu a dezvăluit încă cifrele de performanță, se așteaptă ca noul Raptor să depășească ușor versiunea anterioară, care a avut nevoie de 10,1 secunde pentru a atinge 100 de km/oră. Cu toate acestea, actualul motor diesel de 2,0 litri va fi disponibil și pe Raptor-ul din 2023.
Ce pregătesc americanii
Un sistem anti-întârziere „produs pentru curse”, similar cu cel folosit de supercarul Ford GT și Ford Focus ST, menține turbo-urile în rotație timp de trei secunde, pentru a permite șoferului să revină mai repede la putere după ce termină o manevră, de exemplu.
Managerul programului Ford Performance, Justin Capicchiano, a declarat că „este o experiență total captivantă. Ai un V6 twin turbo pe benzină. Face un zgomot grozav – am petrecut mult timp în laboratorul de sunet – și vine cu performanța aferentă. Suntem cu adevărat mândri de acesta.”
Ca și în cazul precedentului Raptor, modificările față de -ul standard depășesc cu mult grupul de propulsie. Șasiul a fost revizuit cuprinzător pentru a îmbunătăți performanța și durabilitatea off-road, cu noi suporturi și întăriri pe tot parcursul, suspensie extinsă cu amortizoare Fox cu supape active de 2,5 inch cu frecare mai mică și o placă de protecție din oțel cu o grosime de 2,3 mm care este de două ori mai mare decât dimensiunea Ranger-ului standard.