Ford își împarte afacerea: ce reprezintă Ford Blue și Ford Model e
Ford Motor își separă afacerile cu mașini cu combustie internă și cele de vehicule electrice cu scopul de a crește marjele de profit și de a exploata mai bine oportunitățile unice ale fiecărui tip de propulsie.
Compania a anunțat că va forma două afaceri separate, dar interdependente sub bannerul Ford – Ford Model e, care se va concentra pe vehicule electrice și conectivitate, și Ford Blue, care va fi dedicat afacerii tradiționale a companiei cu motoare cu ardere internă.
Jim Farley, care a fost lăudat pentru conducerea sa de când a preluat funcția de președinte și CEO Ford în octombrie 2020, continuă să zdruncine lucrurile la longevivul producător auto american.
Divizia face parte din planul Ford+ al lui Farley introdus anul trecut, iar cele două noi sucursale se alătură Ford Pro, departamentul de vehicule comerciale al companiei. Ford spune că Ford Model e și Ford Blue „vor fi conduse ca afaceri distincte, dar se vor sprijini reciproc” – de exemplu, Ford Blue va folosi software-ul dezvoltat de Ford Model e – și ambele vor servi și Lincoln.
Ford Model e se va concentra pe tehnologia viitoare, dezvoltând lucruri precum platforme electrice, baterii, motoare electrice și capacități de reciclare pentru următoarea generație de vehicule electrice Ford. Model e se va concentra, de asemenea, pe software-ul și arhitecturile vehiculelor pe care vor rula viitoarele Ford, precum și pe viitorul experiențelor de cumpărături, cumpărare și deținere a mașinilor. Farley va adăuga rolul de președinte al Ford Model e pe lista de sarcini.
Ford se pregătește pentru viitor
Ford Blue, pe de altă parte, va „consolida vehiculele emblematice Ford” prin investiții în modele noi și experiențe și servicii aferente care au legătură cu seria F, Ranger, Maverick, Bronco, Explorer și Mustang.
Ford spune că aceste experiențe ale mărcii vor varia „de la off-road la performanță la activități de familie”, în special pentru „situațiile în care sunt necesare capacități ICE”. Divizia Ford Blue intenționează, de asemenea, să reducă deșeurile și costurile de producție, ca modalități de eficientizare a afacerii cu ardere internă. Blue va sprijini Ford Model e și Ford Pro prin sistemele globale de inginerie, producție și testare pe care Ford le are deja.
Kumar Galhotra, anterior președinte al Ford America de Nord, va deveni președinte al Ford Blue.
Indiferent ce înseamnă acest lucru pentru dezvoltarea vehiculelor electrice, pare clar că vehiculele Ford tradiționale pe benzină, pe care cumpărătorii le doresc în continuare, atrag în continuare atenția Ford.