Fleetzero vrea să revoluționeze industria de transport: nave electrice mici, pentru zero emisii
Un start-up de transport maritim dezvoltă nave mai mici, alimentate cu energie electrică, care utilizează un sistem de schimb de baterii pentru a îmbunătăți eficiența.
Transportul maritim reprezintă aproximativ 2,5% din emisiile globale de CO2. Cu toate acestea, acest lucru este considerat de mulți a fi o subestimare flagrantă a daunelor mediului cauzate de transportul containerizat. Un studiu a constatat că, în 2009, o singură navă mare de containere a emis aproape aceeași cantitate de substanțe chimice care cauzează cancer și astm echivalentă cu 50 de milioane de mașini.
Fondată de o echipă de absolvenți ai Academiei Marinei Comerciale din SUA, Fleetzero speră să dezvolte o întreagă flotă de nave electrice de marfă cu rază lungă de acțiune. Planul său este să folosească o flotă de nave mai mici care funcționează cu un pachet de baterii litiu fier fosfat stocat pe punte într-un container. Fiecare acumulator furnizează 2 megawați-oră de energie. Când nava intră în port, acumulatorul este schimbat cu unul nou, folosind aceleași macarale care descarcă încărcătura.
Fleetzero speră să aibă răspunsul
Sistemul permite navelor să transporte mai puține baterii pe navă, reducând costurile și creând, de asemenea, mai mult spațiu pentru marfă. Startup-ul spune că sistemul de acționare electrificat al navelor este, de asemenea, mai simplu decât un motor cu ardere convențional, economisind bani pentru întreținere și reparații. Fără bateriile suplimentare și nevoia de combustibil și apă de balast, navele mici pot transporta o cantitate competitivă de marfă.
Compania subliniază că planul său nu este doar fezabil, dar reduce timpul de profit al unei nave convenționale, spunând: „Construirea unei flote de nave mai mici și ieftine permite o iterație rapidă și capacitatea de a încorpora noi tehnologii — cum ar fi bateriile mai ieftine și carcasele mai eficiente — de îndată ce devine disponibile. În timp ce transportul tradițional de containere poate costa mai mult de 300 de milioane de dolari și poate dura ani pentru a genera venituri, o flotă mai mică poate realiza profituri mai repede și poate fi mai rezistentă pe parcursul ciclurilor pieței.”
Acesta nu este primul plan pentru o navă de marfă electrică pe care l-am văzut aici la Springwise, iar potențialul acestei tehnologii este incitant. Alte proiecte care speră să reducă poluarea generată de acești giganți oceanici includ o navă container cu schimb de baterii pentru a acoperi distanțe scurte și o navă de marfă din lemn care folosește energie solară și pânze.