Ferrari caută „parteneri”: ce înseamnă pentru brandul de lux
Producătorul italian de mașini sport Ferrari NV intenționează să-și extindă rețeaua de parteneri, dar nu ia în considerare fuziunea cu alte grupuri auto.
Directorul general Ferrari, Benedetto Vigna, a declarat că producătorul italian de supercaruri este interesat de noul parteneriat, dar nu are de gând să fuzioneze cu alte grupuri de mașini.
„Ferrari nu este doar o marcă de automobile, este în primul rând o marcă de lux”, a spus Benedetto Vigna. „Faptul că avem mulţi oameni pasionaţi care lucrează în acelaşi loc este un activ incredibil care ne poate duce oriunde”, a adăugat Vigna atunci când a fost întrebat dacă Ferrari este în măsură să evolueze de unul singur.
Referindu-se la rapoartele anterioare din presă despre o posibilă fuziune cu grupul italian de lux Armani Group, Vigna a spus că nu va comenta.
În februarie, Ferrari a anunțat un parteneriat cu producătorul de cipuri Qualcomm pentru a-și moderniza tablourile de bord și a explora oportunitățile de a ajuta producătorul auto în transformarea sa tehnologică, în timp ce noul director executiv al Ferrari caută să accelereze tranziția către mașinile alimentate cu baterii și tehnologia digitală.
Un brand legendar
Benedetto Vigna s-a alăturat Ferrari în luna septembrie a anului trecut, venind de la producătorul de chipuri STMicroelectronics NV, iar sarcina sa principală este modelarea viitorului Ferrari într-o industrie care este în schimbare. Angajarea lui Benedetto Vigna a fost o raritate pentru o industrie auto care rareori se uită în afara sectorului său pentru poziţiile de la vârf.
Pe lângă tranziţia tehnologică, Benedetto Vigna crede că există loc pentru ca Ferrari să crească în China continentală, Hong Kong şi Taiwan, unde anul trecut livrările constructorului auto au crescut cu 5% până la 8%.
Acţiunile Ferrari au scăzut săptămâna aceasta, după ce constructorul a confirmat că va rechema la service mii de supercaruri din cauza unor probleme la sistemul de frânare. Deşi compania nu a oferit detalii cu privire la numărul total de automobile afectate de această rechemare la service, a informat că numai în China va rechema la service 2.222 de vehicule.
Ferrari a înregistrat în 2021 rezultate financiare solide după ce a livrat un număr record de 11.155 de autovehicule livrate. Firma controlată de familia Agnelli mizează în acest an pe un rezultat EBITDA cuprins între 1,65 şi 1,70 miliarde de euro, în creştere faţă de unul de 1,53 miliarde de euro înregistrat în 2021. Tot anul trecut, Ferrari a înregistrat o marjă de profit operaţional record de 35,9%, o cifră de afaceri de 4,271 miliarde de euro, în creştere cu 23,4% comparativ cu 2020 , şi un profit net de 833 milioane de euro, în creştere cu 37% faţă de anul precedent.