YouTube și TikTok știu totul despre tine, colectează cele mai multe informații: Facebook, ”în liga de amatori”

YouTube și TikTok știu totul despre tine, colectează cele mai multe informații: Facebook, ”în liga de amatori”

Cei mai mulți utilizatori de Facebook sunt convinși că Mark Zuckerberg le cunoaște și cele mai ascunse dorințe, datorită monitorizării activității online. În realitate, YouTube și TikTok se pare că fac o treabă semnificativ mai bună la acest capitol.

O nouă analiză publicată în această săptămână de către URL Genius atrage atenția asupra practicilor de colectare date personale ale celor mai populare platforme de pe internet. În contextul în care percepția generală este că Facebook și Instagram sunt foarte eficiente în a-ți identifica intențiile, concluziile studiului sunt surprinzătoare. TikTok și YouTube fac o treabă mult mai bună în a-ți desprinde și cele mai profunde secrete din activitățile tale online.

TikTok și YouTube, mai periculoase decât Facebook și Instagram

YouTube și TikTok sunt serviciile online care dețin și adună în mod constant cele mai mari cantități de date personale. Interesant este însă că destinația respectivelor informații este diferită, chiar dacă ambele entități și-au făcut un obicei din a comercializa datele despre tine către companii terțe.

YouTube folosește datele colectate de la utilizatorii serviciului de streaming, în principal, pentru interese proprii, precum urmărirea navigării online și a datelor de localizare, pentru crearea unui profil cât mai fidel, în speranța că va reuși să-ți servească reclame la care îți este imposibil să reziști.

TikTok vinde datele pe care le colectează mai ales altor giganți dintr-un număr mare de industrii. Modul în care sunt folosite acele informații și în ce scopuri este, în mare pare, necunoscut.

Pentru a trage o concluzie clară, URL Genius a analizat adresele cu care comunică în mod constant aplicațiile YouTube și TikTok. Fiecare dintre ele comunică cu 14 servere din diverse colțuri ale mapamondului. Partea interesantă este că în cazul serviciului deținut de Google, doar patru dintre cele 14 servere nu aparține gigantului din Mountain View. La TikTok, situația este cu totul alta. Nu mai puțin de 13 servere din 14 sunt deținute de diverse entități necunoscute.