Este anunțul momentului pentru șoferii români, vine de la Bruxelles: ce trebuie să știi despre Euro 7
S-au introdus noi norme pentru mașinile noi cu standard Euro 7. Anunțul vine de la Comisia Europeană și vizează șoferii români.
Aceste norme de la Bruxelles vin în scopul reducerii noxelor cu 35% pentru autoturisme și LCV-uri și cu 56% pentru camioane.
Astfel, propunerea, publicată joi pe site-ul CE, înlocuiește și simplifică normele privind emisiile, anterior separate pentru autoturisme și camionete (Euro 6) și camioane și autobuze (Euro VI).
Șoferii români trebuie să știe că normele Euro 7 reunesc într-un singur set de norme limitele de emisii pentru toate autovehiculele, adică autoturisme, camionete, autobuze și camioane. Noile norme sunt neutre din punctul de vedere al combustibilului și al tehnologiei, impunând aceleași limite, indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, sisteme de propulsie electrice sau combustibili alternativi.
Șoferii români trebuie să respecte noile norme
Așadar, conform acestei propuneri a Comisiei Europene, emisiile de NOx vor fi reduse cu 35% pentru autoturisme și LCV-uri, comparativ cu Euro 6, și cu 56% pentru camioane. Nivelul de particule va fi redus cu 13% pentru autoturisme și LCV și cu 39% pentru camioane și autobuze. De asemenea, din 2025 noile autoturismele ar trebui să iasă din uzină, printre altele, cu modificări la sistemul de frânare.
Se urmărește, așadar, prin aceste noi reguli, să se reducă poluarea, transportul rutier este cea mai mare sursă de poluare a aerului în orașe. Noile standarde Euro 7 vor asigura vehicule mai puțin poluante pe șoselele europene și o mai bună calitate a aerului, protejând sănătatea cetățenilor și mediul înconjurător.
Standardele Euro 7 și standardele privind emisiile de CO2 pentru vehicule acționează în paralel pentru a asigura calitatea aerului pentru cetățeni, în special datorită creșterii numărului de vehicule electrice, care generează, de asemenea, anumite beneficii pentru calitatea aerului. Cele două seturi de norme oferă lanțului de aprovizionare cu autovehicule o direcție clară pentru reducerea emisiilor poluante, inclusiv prin utilizarea tehnologiilor digitale.
Șoferii trebuie să fie atenți: vehiculele vor trebui să respecte noile norme după 200.000 de km de rulare, iar pentru verificarea emisiilor vor fi necesari senzori instalați deja în autoturisme. Scopul acestor noi reguli este ca modelele Euro 7 să ne apropie de momentul 2035, când producătorii de maşini vor fabrica doar modele electrice.