12 nov. 2022 | 12:50

E criză economică, dar nu și în garajele românilor: piața auto duduie în toată țara

ACTUALITATE
E criză economică, dar nu și în garajele românilor: piața auto duduie în toată țara

Traversăm o perioadă de instabilitate economică atât pe plan intern, cât și internațional, dar asta nu se vede nici pe departe pe piața auto din țara noastră. Românii continuă să cumpere mașini, mai ales vehicule electrice.

În pofida dificultăților economice, nu ne sfiim să ne reînnoim garajul cu vehicule, iar tot mai mulți dintre noi se îndreaptă către mașinile verzi, electrice, arată cele mai recente date venite de pe piața de profil din țara noastră.

Conform Asociației Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în primele zece luni ale anului curent, au crescut destul de semnificativ înmatriculările de mașini noi din România. Vorbim despre un plus de 8,3% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Numai în octombrie, arată analiza de specialitate, înmatriculările de autovehicule s-au majorat cu 9,4%, de la an la an, dar au scăzut cu 11,7% faţă de octombrie 2020 şi cu 0,4% în comparaţie cu octombrie 2019.

Mașinile Dacia rămân în continuare alegerea pe care o fac cei mai mulți dintre conaționalii noștri. În primele zece luni din 2022, în toată țara s-au înmatriculat nu mai puțin 31.237 mașini ale mărcii Dacia. Clasamentul este completat de Ford (10.319), Toyota (9.089), Renault (8.731), Hyundai (8.202), Volkswagen (7.567), Skoda (7.168), Mercedes-Benz (6.018), Peugeot (3.515) şi BMW (2.467).

Românii se dau în vânt după mașinile mari și puternice

Din analiză mai reiese un aspect destul de interesant al cumpărătorului român de mașini, în anul 2022.

La mare căutare sunt SUV-urile, ne spun specialiștii. Cota de piață a acestui timp de mașină a ajuns la 43,7%! Și autovehiculele din Clasa C sunt pe placul conaționalilor noștri, deși cota lor de piață este mult mai mică, de doar 25,9%. În cele din urmă, Clasa B este ocupanta podiumului cu o cotă de piață de doar 18,5% în perioada ianuarie – octombrie 2022.

Nu în ultimul rând, se pare că românii sunt din ce în ce mai cuceriți de autovehiculele verzi. Nu degeaba producătorii promovează masiv noua tehnologie, se pare că se bucură și de priză la publicul cumpărător. „Ca şi în anul 2021, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele „verzi” au performat, în anul 2022, achiziţiile din această categorie au crescut considerabil (+76,4%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+224,1%) şi a celor plug-in hybrid (+44,3%)”, se arată în analiză.