Dispar mașinile pe motorină din România. Șoferii români preferă altceva, iar asta se vede pe șosele
Mașinile pe motorină sunt, în acest moment, pe cale de dispariție în țara noastră. Această nișă a pierdut destul de mult teren, în ultima perioadă, atât în România, cât și în alte țări ale Uniunii Europene.
Motoarele pe diesel au ajuns, în prezent, la 15,3%, pe piața de profil, conform datelor de la înmatriculări publicate de APIA. Ca drept dovadă, luna ianuarie a acestui an vorbim despre numai 13,9%, adică un procent chiar mai mic decât în cazul motorizărilor de tip electric sau hibrid.
Autoturismele pe benzină continuă să fie preferatele șoferilor din România
În mod evident, mașinile pe benzină continuă să fie cele preferate de români, așadar, înmatriculările au suferit o creștere, de la 60,8%, cât a fost procentul în 2021, la 67,3% în lunile ianuarie și februarie ale anului în curs. Cel mai înalt nivel a fost înregistrat în luna ianuarie, și anume de 68,2%, adică vorbim, în acest caz, despre un adevărat record. În a doua lună, procentele s-au mai echilibrat un pic, totuși.
Mașinile electrice stau, și ele, din ce în ce mai bine, cu o cotă de 17,4%, ceea ce, trebuie să recunoaștem, nu este deloc rău. Același lucru poate fi spus și în cazul mașinilor hibride.
Acum, în România, cel mai bine stă Dacia Spring, cu 315 unități vândute numai în acest an. Pe locul doi se situează VW, apoi Hyndai și Tesla.
La categoria mașinilor PHEV, lider este Mercedes-Benz, cu mai multe modele vândute, în top fiind Ford Kuga. Pe segmentul de full-hibride, Toyota se află pe primul loc, cu modelele C-HR, Corolla și RAV4.
S-ar putea ca, pe viitor, cifrele în ceea ce privește mașinile pe diesel să scadă din ce în ce mai mult, așadar să se ajungă, la un moment dat, la dispariția lor de pe șoselele de la noi din țară, însă și de pe cele din alte state europene și, de ce nu, chiar din statele non-europene.