Dacă tot nu o să avem autostradă la Brașov, autoritățile au găsit altă soluție: alternativa pentru DN1
Dacă mai aveai vreun dubiu pe marginea faptului că este improbabil să circuli pe autostradă de la București la Brașov, merit să ai în vedere cele mai noi proiecte ale autorităților, cum s-au gândit să remedieze blocajul de pe Valea Prahovei.
În cazul în care am învățat ceva în ultimii 30 de ani, este că în România e incredibil de complicat să faci o autostradă sau drum express. Din acest motiv, oficialii CNAIR s-au gândit la un tertip pentru a soluționa, cât de cât, situația dezastruoasă a traficului de pe Valea Prahovei, în contextul în care una dintre cele mai aglomerate artere rutiere din România trece prin mijlocul unor localități precum Sinaia sau Azuga.
DN1 + pasaje rutiere
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat marți protocoale de colaborare cu reprezentanții Consiliului Județean Prahova. Scopul acestei înțelegeri a fost de bate în cuie un proiect pentru construcția a trei pasaje rutiere pe DN1 la Sinaia și Azuga, după cum a afirmat ministrul Transporturilor.
Pasajele cu pricina reprezintă un proiect mai vechi, așteptat atât de oamenii din zonă, cât și de cei care tranzitează DN1 în mod regulat. Nu de alta, dar până la materializarea unei eventuale autostrăzi în zonă, vor facilita fluidizarea traficului rutier pe traseul București – Sinaia și, implicit, Brașov.
Ca referință, după ce se arată în documentele CNAIR, cele trei pasaje vor instalate după cum urmează:
– Pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud);
– Pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord);
– Pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Strada Prahovei (Azuga).
Partea de finanțare a acestei inițiative va cădea în sarcina POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare). Inițiativa de acum va veni în continuare aprobării indicatorilor tehnico-economici de către Guvernul României pe 2 februarie, doar că la momentul cu pricina se discuta de două pasaje rutiere în orașul Sinaia.
În ceea ce privește partea practică, pasajul Sinaia Sud va avea o lungime de 438 de metri cu o valoare totală a investiţiei estimată la 53,49 milioane lei. Durata realizării investiţiei este de 26 de luni. Pasajul Sinaia Nord ar trebui realizat în 28 de luni, cu o lungime de 382 de metri și o investiție în spate de 56,57 milioane de lei.